نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۲:۳۹ :: ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
از رویکردهای متناقض سران کشورهای اروپایی تا تعویق حقوق کارگران

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل،رویکردهای متناقض سران کشورهای اروپایی و تعویق حقوق کارگران را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه موقت ساری:آقای روحانی عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را در سازمان ملل به نمایش گذاشت

آقای روحانی عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را در سازمان ملل به نمایش گذاشت

امام جمعه موقت ساری گفت: آقای روحانی در سخنرانی خود در نشست سالانه سازمان ملل متحد ، عزت، شوکت و اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری با قدردانی از رییس جمهوری ، افزود: آقای روحانی در سخنرانی خود عزت، حکمت و مصلحت نظام الهی را در هم آمیخت.
وی با اظهار این که آمریکا و همپیمانانش از اقتدار جمهوری اسلامی می هراسند، گفت: دونالد ترامپ مذاکره را از دولت ایران اسلامی گدایی می کند و برای موافقت جمهوری اسلامی جهت مذاکره از تمام کشورها خواست تا در این باره وساطت کنند.
وی گفت: رهبران فرانسه، آلمان و انگلیس خبیث که حمله نظامی به تاسیسات نفتی عربستان را به گردن جمهوری اسلامی انداختند، اینک ملتمسانه از آقای روحانی می خواهند تا روی خوش به آنان نشان دهد.
او ادامه داد: تمام کشورهایی که برای انجام مذاکره حالت دلال را گرفته و با التماس از جمهوری اسلامی می خواهند تا تن به این کار بدهد، همان هایی هستند که در دفاع مقدس پشتیبان صدام حسین بودند تا به خیال خام خود نظام الهی را ساقط کنند.
امام جمعه موقت ساری با اظهار این که تقوا  به سه بخش “تقوای دلیل”، “تقوای بصیر” و “تقوای ستیز” تقسیم می شود، گفت: جامعه حسینی و علوی با پایبندی به هرسه تقوا، هرگز با آمریکا دست دوستی نمی دهد.
وی یگانه راه برون رفت از تحریم ها را مقاومت دانست و افزود: مردم خداجوی ایران با پیروی از ولی فقیه زمان قطعا از این آزمایش الهی سربلند بیرون می آیند.
قاسمی با اظهار این که رهبر معظم انقلاب بزرگترین نعمت الهی برای ایران و منطقه است، گفت: تمام خدعه هایی که دشمنان در جنگ نرم تدارک دیده اند با یک سخنرانی چند دقیقه ای ایشان خنثی می شود.
وی افزود: متاسفانه شمار کمی از مسئولان در عملکرد خود اوامر رهبر معظم انقلاب را گوش نمی دهند که در نتیطجه به مشکلات مردم افزوده می شود.
او ادامه داد: بهتر است این افراد برای شناختن مقام معظم رهبری از شیخ حسن نصرالله بیاموزند که چه تعبیر زیبایی از ایشان داشته و همواره پیرو فرمایش هایشان است.
امام جمعه موقت ساری نمازگزاران به خواندن وصیتنامه شهدا توصیه کرد و گفت: این افتخارات نظام الهی همواره از هموطنان خواستند تا قدر ولی فقیه را دانسته و پیرو اوامرشان باشند.
وی همچنین به سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در نامگذاری جنگ هشت ساله تحت عنوان “دفاع مقدس” حکمتی نهفته که باید برای مردم بویژه جوانان بازگو شود.
او ادامه داد: این واقعه تنها جنگی است که در تاریخ ایران صرفا با رضای خدا و ائمه معصومین شکل گرفته و تلافی جنگ هایی است که از ۲۰۰سال پیش بلا استثنا با ازدست دادن بخشی از خاک کشورمان انجام می شد.
او شما شهدای دفاع مقدس را بالغ بر ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این آمار حاکی از آن است که برای پست هریک از مسئولان و کارگزاران یکصد نفر از بهترین جوانان کشور شهید شدند.

امام جمعه گرگان:راهبرد دشمن تغییر دیدگاه مردم از مواضع انقلاب است

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت : راهبرد اصلی دشمن در شرایط کنونی برای وارد کردن آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تغییر دیدگاه مردم نسبت به مواضع، دستاوردها و ثمرات بی‌شمار انقلاب اسلامی ایران است که در این شرایط همه باید در برابر سیاه‌نمایی دشمن هوشیار باشیم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با مقام رهبری معظم انقلاب اظهار داشت : دشمنان در تلاش هستند تا درک و فکر آحاد مردم را نسبت به موفقیت های انقلاب تغییر دهند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود : آنها می خواهند توفیقات و ثمرات نظام را اندک نشان داده و در مقابل با بزرگ نمایی برخی دغدغه ها به خصوص در حوزه اقتصادی، شرایط کشور را متزلزل نشان داده و مهندسی اراده مردم را بدست بگیرند.

امام جمعه گرگان با اشاره به سابقه چنین اقداماتی از سوی دشمن در برابر ملت ایران اظهار داشت : بارزترین نمونه این گونه رفتارها در کودتای ۲۸ مرداد رقم خورد و در آن زمان نیز فکر و درک مردم را نسبت به شرایط بر اساس خواسته های خود تغییر داده و در نهایت توانستند کودتای ۲۸ مرداد را عملیاتی کنند.

آیت اله نورمفیدی همچنین به رویکردهای متناقض سران کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود :سران این کشورها در مذاکرات دو جانبه و یا برجامی یک رویکرد متفاوت دارند اما در سازمان ملل  رویکرد دیگری اتخاذ می کنند و دنباله رو سیاست های بی اساس ترامپ و تکرار کننده مواضع ایالات متحده آمریکا می شوند که این تضاد در بیان دیدگاه و سیاست اروپاییان، نشانه افول قدرت و شکست آنها است .

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مقاومت تنها راه بیروزی بر دشمن است و این رویکرد در جنگ تحمیلی و هم در جنگ های جبهه مقاومت ثابت شده و به پیروزی های زیاده نیز منجر شد.

امام جمعه گرگان ادامه داد : هنگامی که عربستان و هم پیمانانش در مقابل رویکرد مقاومت شکست خوردند به اتهام زنی علیه ایران پرداخته و حمله به تاسیسات آرامکو را بدون هیچ دلیل و مدرکی به ایران نسبت دادند.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت : همانطور که در موضوع سرنگونی پهپاد چند میلیون دلاری آمریکا اعلام کردیم که این عملیات از سوی ایران انجام شده، اگر در جایی اقدام نظامی انجام دهیم از هیچ کس واهمه و ترسی نداریم و آن را اعلام می کنیم.

امام جمعه رشت: پرداخت حقوق کارگران به تعویق نیفتد

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: لازم است به وضعیت اقتصادی کارگران ، بیش از پیش توجه شود و متولیان، پرداخت حقوق این قشر تلاش‌گر را به تعویق نیاندازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت افزود: تعویق حقوق کارگران موجب بروز آسیب های روحی و روانی می شود و متولیان امر باید وضعیت کارگران را دریافته و بیش از همیشه مورد اهتمام قرار دهند.
وی با بیان اینکه نغمه هایی مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج در سه استان شمالی کشور به گوش می رسد ، اظهار داشت:  این موضوع نباید منجر به انجام واردات لجام گسیخته این محصول شود؛ بلکه کشاورزان و کارگران می بایست مورد توجه و حمایت ویژه مسئولان قرار گیرند.
خطیب این هفته نمازجمعه رشت با توصیف فساد به اژدهای هفت سر گفت: حرکت هایی در استان انجام شده که با فساد در هر زمینه ای مقابله شود اما این روند باید تسریع یابد.
آیت الله فلاحتی تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با فساد، قوه قضائیه تنها نیست و دیگر قوا نیز باید یاریگر باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته به جنگ در کشور مسلمان یمن اشاره کرد و افزود: پنج سال است که این کشور مسلمان تحت سیطره ، محاصره  و جنایت آل سعود قرار گرفته بطوریکه ۱۱میلیون کودک به وضعیت بحرانی رسیده و هشت میلیون کودک کشته شده اند اما این اخبار در رسانه های جهانی، جای نداشته است.
وی ادامه داد: اما امروز شخصیت های جهانی امکانات رسانه ای را بسیج کرده اند که عربستان را نجات دهند ولی رژیم سعودی در گودالی است که باید دست گدایی به سمت دیگر کشورها دراز کند.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: حرکتی که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته ، قابل تقدیر است و به گفته مقام معظم رهبری  جمهوری عزت در سایه استقامت و مقاومت پیش می رود.
وی ضمن تاکید بر پاسداشت دفاع مقدس و تقویت صله رحم در جامعه در خطبه نخست این هفته نماز جمعه رشت ، یکی از راهکارهای اسلام برای تربیت فرزند  را موعظه عنوان و تاکید کرد: انسان ها موعظه را بیش از امر و نهی می پذیرند، هرچند که امر و نهی هم ازموارد مورد تاکید اسلام است.

print

پاسخی بگذارید