گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۶ :: ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
برنامه ریزی مناسب برای سواحل در رفع مشکلات موثر است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: با برنامه ریزی مناسب برای سواحل از این ظرفیت می توان برای رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان در رشت با اشاره به ضرورت  تامین امنیت سلامت استان افزود: با وجود اینکه هفت درصد غریق نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما  ۲۹ نفر غرق شدند که از این تعداد ۲۰ نفر غیر بومی و ۹ نفر بومی بودند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای ساحلی و شناگاه های استان  افزود: در مجموع یک هزار و ۶۳۵ نفر در سال جاری و در بازه زمانی فصول بهار و تابستان، در بخش شناگاه ها و سواحل از جمله نیروی انتظامی، امداد و نجات و قایق موتوری .مشغول فعالیت بوده اند.

وی با بیان اینکه نبود  برنامه ریزی در مدیریت سواحل منجر به آثار مخرب زیست محیطی، بومی، ناهنجاری و توسعه نامتوازن شهرها می شود افزود: تشکیل ستاد سواحل که در راس آن وزیر کشور قرار دارد، با هماهنگی کمیته های داخل استان ها منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی استان هایی که دارای ظرفیت سواحل هستند، می شود.

قاسم نژاد با اشاره به ظرفیت سواحل استان بیان کرد:  گیلان دارای ۲۷۰ کیلومتر ساحل است‌ که با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت میتوان جهت رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده کرد.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز  با بیان اینکه آزادسازی سواحل گیلان در اولویت کمیته ستاد سواحل است، اظهار داشت: تنها بخش اندکی از ۲۷۰ کیلومتر ساحل استان گیلان در دسترس است.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر اینکه سپردن، ساماندهی و مدیریت شناگاه ها توسط بخش خصوصی باعث کاهش هزینه های دولت می شود افزود: اغلب حوادث برای افراد مغروق در حوزه های خارج از شناگاه ها رخ می دهد

از چابکسر در شرق گیلان تا آستارا در غرب استان، ۲۷۴ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان ، ۱۵ بخش و ۵۷ روستا وجود دارد.

print

پاسخی بگذارید