تاریخ: ۲۲:۱۹ :: ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه نامه

رییس کل بیمه مرکزی از تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه نامه در کشور خبر داد.

از روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در نشست مجمع عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: ما صندوق را به عنوان یک مجموعه قوی می بینیم که نه تنها پشتیبان افراد زیان دیده، بلکه پشتیبان شرکت های بیمه است و در زمان مقتضی می تواند به شرکت های بیمه کمک کند.

وی افزود: با تشریح و تبیین وظایف و مسئولیت های صندوق و گزارش عملکرد آن، قطعاً از میزان فشارهای اقتصادی نهادهای دیگر بر صندوق کاسته خواهد شد. رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد صندوق تامین خسارت های بدنی در سال های اخیر نسبت به تقویت تعامل مسئولان صندوق با مسئولان سه قوه تاکید کرد و گفت: درک کامل و دقیق ماموریت های حساس و مسئولیت های ویژه صندوق تامین خسارت های بدنی از سوی نهاد قانونگذار و سازمان های اجرایی به پایداری منابع و خدمات رسانی گسترده تر آن منتهی خواهد شد.

رییس شورای عالی بیمه نقش فرهنگ سازی را در کاهش سوانح، تعیین کننده و مهم ارزیابی کرد و افزود: در کنار مقوله فرهنگ سازی، مساله طرح «راننده محوری» را نیز در صنعت بیمه دنبال می‌کنیم و اعتقاد داریم راهکارهای پیشگیرانه در کاهش حجم خسارات تاثیر بسیاری دارد.

۹ میلیون موتورسوار؛ فاقد بیمه نامه

وی از تردد ۹ میلیون راکب موتورسیکلت فاقد بیمه نامه در کشور خبر داد و گفت: در نشست‌های متعددی که با نیروی انتظامی، پلیس راهور و نهادهای ذیربط برگزار شد راهکارهای مختلفی را برای کاهش تخلفات و تشویق موتورسیکلت سواران برای تسهیل در تهیه بیمه نامه بررسی کرده ایم که به زودی شاهد نتایج عملی آن خواهیم بود.

در ادامه این نشست علی جباری رئیس صندوق تامین خسارت های بدنی با ابراز خشنودی از تایید عملکرد صندوق تامین خسارتهای بدنی توسط اعضای مجمع از قانون تاسیس این مجموعه به عنوان یک قانون مترقی یاد کرد و افزود: دستاوردهای مثبت صندوق تامین خسارت های بدنی در حوزه پوشش های مختلف، ایفای تعهدات قانونی و مشارکت در فرآیند «زندان زدایی» به عنوان یک الگوی جدید در بین سازمان های کشور مطرح شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با تاکید بر تمرکز این صندوق بر اهمیت انضباط مالی و شفافیت عملکرد، گفت: تایید کامل و بدون ابهام صورت های مالی و عملکردی صندوق، نتیجه شفاف سازی مدیران و تمامی کارکنان این مجموعه به شمار می رود.

گفتنی است مجمع عمومی سالیانه صندوق تامین خسارت های بدنی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان اعضای مجمع عمومی و هیات نظارت و تنی چند از نمایندگان مجلس برگزار و صورت های مالی این صندوق برای پنجمین سال پیاپی بدون هیچ ابهامی به تایید رسید.

print

پاسخی بگذارید