گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۹:۵۴ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
حضور در نمایشگاه‌های خارجی، فرصت معرفی قابلیت‌های صادراتی گیلان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : حضور در نمایشگاه های خارجی بهترین فرصت برای معرفی قابلیت های صادراتی استان در زمینه های مختلف است.

یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی بررسی حضور استان گیلان در نمایشگاه بین المللی باکو افزود : شناخت بازار های مختلف و ارزیابی فرصت های جدید صادراتی و معرفی ظرفیت های استان از جمله تاثیراتی است که حضور هدفمند در نمایشگاه های خارجی می تواند نصیب گیلان کند.

وی ادامه داد : در شرایط اقتصادی امروز و تحریم هایی که کشور با آنها روبروست؛ بهترین شرایط ، داد و ستد با همسایگان و برقراری ارتباطات تجاری و اقتصادی متناسب با نیازهای طرفین می باشد.

وی اضافه کرد: یکی از راه های شناخت نیازها در بازار کشورهای همسایه و برقرار ارتباط با جامعه هدف و معرفی توانمندی های صادراتی کالا و خدمات داخلی شرکت در نمایشگاه های خارجی و بازار یابی های مناسب در این زمینه است.

به گفته رنجکش ، استان گیلان در زمینه های مختلف تولیدات صنعتی ، صنایع غذایی و  فناوری ها از ظرفیت و توانمندی های بسیاری برخوردار است که می تواند سهم بسزایی در این زمینه در بازار کشورهای همسایه بویژه حاشیه دریای کاسپین داشته باشد.

وی گفت : دستگاه های اجرایی مسوول می بایست با شناسایی واحدهای توانمند و معرفی شرایط بازار های هدف زمینه های حضور و پیوند فعالان اقتصادی را در کشورهای همسایه فراهم کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یادآور شد : در صورت فراهم کردن زمینه های حضور تجار و تولیدکنندگان گیلانی و در نظر گرفتن مشوق های لازم ، آنان می توانند نقش مهمی در توسعه ارتباطات اقتصادی کشور داشته باشند.

وی از مجری برگزاری نمایشگاه و دستگاهای اجرایی استان خواست تا با ارائه راهکارهای مناسب زمینه های حضور تجار و فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان را دراین نمایشگاه که در ابان ماه امسال در شهر باکو و با شرکت چند کشور حوزه دریای کاسپین برگزار می شود ، با اطلاع رسانی مناسب  فراهم کنند.

print

پاسخی بگذارید