طرح ها اقتصادی سودآور از تسهیلات ارزی بهره مند می شوند

رئیس هیات مدیره صندوق توسعه ملی گفت که محدودیتی در پرداخت تسهیلات در حمایت از بخش خصوصی در زمیه توسعه زیر ساخت های کشور وجود ندارد.

مرتضی شهیدی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان مازندران با اعلام اینکه از زمان تشکیل صندوق تا پایان سال گذشته یکهزارو ۴۳۲ میلیارد تومان و ۴۲ میلیارد دلار از محل این صندوق به طرح های مهم اقتصادی کشور پرداخت شد، افزود:

تبدیل منابع به ثروت ماندگار از ماموریت اصلی شکل گیری این صندوق بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

صندوق توسعه ملی سال ۱۳۸۹ تشکیل شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز اقتصادی کشور که باید نیازهای ارزی مدیریت شود، طرح های تولیدی و صنعتی که بتوانند صادرات محصول کنند و توان پرداخت اصل و سود ارزی را داشته باشند، بدون محدودیت و در اسرع وقت از تسهیلات ارزی صندوق استفاده می کنند.

شهیدی زاده گفت: طرح های زیر بنایی کشاورزی از جمله تسطیح اراضی کشاورزی، زهشکی و همچننی گلخانه های مازندران که قابلیت ارزش صادراتی محصولات تولیدی را دارند می توانند از این فرصت بدون محدودیت بهره مند شوند.

رئیس هیات مدیره صندوق توسعه ملی به فعالیت های اقتصادی در قالب شرکت های تعاونی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: شرکت های تعاونی هم می توانند با ارایه طرح های اقتصادی و تولیدی که نیاز به تسهیلات ارزی داشته باشند، از این فرصت بهره مند شوند.

مازندران سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور است.

نشست شورای برنامه ریزی مازندران امروز با حضور معاون هماهنگی اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و رییس هیات مدیره صندوق توسعه ملی در ساری برگزار شد.

در این نشست درباره اولویت های طرح های زیربنایی مازندران در حوزه سد، شبکه های آبرسانی، زباله و پسماند، آب شرب، راه سازی، پایانه صادراتی و پروژه های مهم بخش خصوصی در زمینه گردشگری و کشاورزی و حمل ونقل هوایی بحث و تبادل نظر شد.

print

پاسخی بگذارید