تاریخ: ۲۱:۱۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
صندوق توسعه صنعت چای/ پشتیبان رونق چایکاری

رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای گفت:این صندوق با ۶۰میلیارد ریال سرمایه شروع بکار کرد و هم اکنون با بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ،پشتیبان مهمی در صنعت چای کشور محسوب می شود.

به گزارش  اقتصادشمال،حبیب جهانساز در جلسه مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در لاهیجان اظهار داشت: صنعت چای نیاز به سرمایه گذاری دارد و تشکیل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور گام بسیار خوبی جهت حمایت از کشاورزان چایکار ،کارخانه های چایسازی و فعالان تولید و صنعت چای کشور است.
وی افزود:نگاه سازمان چای به این صندوق بعنوان بانک تخصصی چای است که درسال ۹۷ اقدامات خوبی در پرداخت مطالبات چایکاران از محل اعتبارات این صندوق انجام گرفت که این حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت و به رونق چای کمک خواهد کرد.
رییس سازمان چای و رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور خاطرنشان کرد:در سال گذشته از محل بانک های قرض الحسنه مهر و بانک توسعه تعاون تسهیلات خوب و ارزان قیمتی در اختیار اعضای این صندوق قرارگرفت و همچنین از طریق این تسهیلات یک هزار و ۲۹۹دستگاه ماشین آلات چای چینی ،هرس و پمپ آب بین کشاورزان توزیع شده است.
جهانساز اظهارداشت:سال گذشته مبلغ ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات ازمحل این صندوق بمنظور بهسازی،نوسازی و تغییر سیستم به ۷۵ واحد چایسازی پرداخت شد.
در این جلسه مفاد دستورات جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صندوق به تصویب اعضای مجمع رسید وخانم نازنین موسی پور بعنوان بازرس اصلی و آقای علی رمضانی بعنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
دراین نشست اشرفی رییس امور مجامع و شرکتها و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی ، طاهرزاده مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور هر یک گزارش سالیانه از این صندوق و از اهداف برگزاری این مجامع ارایه دادند.
صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۳ با حضور ۱۰۰۰ نفر از معتمدان روستایی ،نمایندگان کشاورزان چایکار و صاحبان صنایع با سرمایه بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال برای حمایت بیشتر از چای و چایکاری در لاهیجان تشکیل شد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید