تاریخ: ۲۰:۲۴ :: ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
صومعه سرا صاحب پردیس سینمایی می شود

شهردار صومعه سرا از امضاء تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید در این شهرستان خبر داد.

ناصرحقیقی روز چهارشنبه در این باره اظهارداشت:این مجموعه با بهره برداری شهرداری صومعه سرا با ۳۰۰ صندلی و با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی احداث خواهد شد . وی افزود : ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات بلاعوض سازمان امور سینمایی کشور و ۵۰۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض سازمان شهرداری وزارت کشور است.

وی با اشاره به اینکه هزینه نقشه برداری پردیس سینمایی امید به عهده سازمان سینمایی کشور است افزود : احداث این پروژه در راستای توسعه زیرساخت های فرهنگی کشور در مسیر شعار ً ایران تهران نیست ً توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیگیری خواهد شد .

شهردار صومعه سرا افزود: این تفاهم نامه بیست و سومین تفاهم نامه احداث مجموعه پردیس سینمایی در سطح کشور است که درهر استان یک شهرستان به عنوان آزمونه که دارای پیشینه ظرفیت و ویژگی های فرهنگی و سرانه جمعیتی بالاست احداث می‌شود.

حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه این در کنار ساختمان شهرداری صومعه سرا زمینی براحداث این پروژه وجود دارد افزود : در این زمین برطبق مصوبه شورای اسلامی شهر صومعه سرا با اخذ وام ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومانی از سازمان همیاری های کشور مجتمع ۵طبقه ای احداث می شود که طبقه پنجم آن به پروژه پردیس سینمایی اختصاص می یابد.

فرماندار صومعه سرا نیز در این جلسه  گفت : خلاء چنین پروژه ای فرهنگی در شهرستان صومعه سرا احساس می شود.

سید جلال سید محمدی با بیان اینکه احدث این پروژه یک فرصت است افزود : صومعه سرا یکی از شهرستان‌های فعال در حوزه فرهنگی است راه اندازی پردیس سینمایی، یک نیاز محسوب می شود تا شاهد گامی مؤثر در راستای حمایت و اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان باشیم .

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید