تاریخ: ۲۳:۱۴ :: ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
صید ماهی استخوانی در گلستان ۲۳ درصد بیشتر شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گلستان گفت که صیادان این استان پارسال هزار و ۵۲ تن انواع ماهی استخوانی از جمله سفید، کفال و کپور را از آب‌های استان صید کردند که ۲۳ درصد بیش‌تر از سال ماقبل بود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، محسن یحیایی اظهار داشت: سال گذشته ۴۷۴ تن ماهی کپور، ۷۰ تن ماهی سفید، ۴۶۸ تن ماهی کفال، ۱۹ تن ماهی کلمه، ۱۹ تن شگ ماهی و ۱.۵ تن سایر گونه ها از آب‌های گلستان صید شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری گلستان ادامه داد: بیشترین رشد صید ماهیان در سال گذشته ۴۷۴ تن مربوط به کپور بود که صید آن نسبت به دوره گذشته حدود ۳۴۳ درصد بیشتر شد.

ماهی‌گیری در سواحل خزر به روش”پره” انجام می شود به این صورت که تورهایی با ارتفاع هفت تا ۱۰ متر و به طول هزار و ۲۰۰ متر به کمک یک قایق به صورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل دریا ( ۱۴ متری عمق دریا ) گسترده و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور به وسیله تراکتور به ساحل کشیده می‎شود.

سر صیاد، فوکا پوش ( صیادان باچکمه های بلند)، تور ریز، چینت چی (مرمت کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیروهای اصلی در انجام صید پره هستند.

به گزارش ایرنا بخشی از جمعیت حدود ۲۵۰هزار نفری ساکن شهرهای ساحلی بندرگز، گمیشان و بندرترکمن به شغل صیادی مشغول هستند.

print

پاسخی بگذارید