مستعلی فعال اقتصادی
تاریخ: ۱۳:۳۳ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

مستعلی که یکی از فعالان به نام اقتصادی و گردشگری در خراسان رضوی است بر استفاده بهتر از فضای گردشگری این استان تاکید کردو  گفت : ظرفیت های گردشگری در مشهد و خراسان رضوی مغفول مانده است .

به گزارش اقتصاد شمال از مشهد ،حسین مستعلی در جمع فعالان اقتصادی و گردشگری خراسان رضوی افزود : مشهد از ظرفیت های خوبی دراین زمینه برخورداربوده اما آنگونه که باید از آن بهره گرفته نشده است .
وی اظهار داشت : اقتصاد و اشتغال دو مقوله مهمی بوده که در ظرفیت های گردشگری مشهد و خراسان رضوی نهفته است.
این فعال اقتصادی گفت : ارتقاء شاخص های گردشگری در ابعاد مختلف نیازمند همفکری و همدلی همه زیر مجموعه و دست اندرکاران در این حوزه است .
وی افزود : کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و صنایع ، معادن و کشاورزی با همفکری و هماهنگی بین بخشی می تواند در ارتقاء شاخص های تدوین شده نقش آفرینی کند .
مستعلی با انتقاد از نگاه های حزبی و تک بعدی به مقوله گردشگری گفت : اتاق بازرگانی و اتحادیه هتل داران خراسان رضوی از رویکردهای روبه جلو شهرداری مشهد حمایت نکردند .
وی تاکید کرد : باید شهردار جوان مشهد را در ارتقاء جایگاه گردشگری این کلانشهر یاری کرد و نباید او را تنها گذاشت .
وی تصریح کرد : مشهد بیشترین توفیق در بخش گردشگری دارد و باید آنرا گسترش داد .
رییس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی هم گفت : گردشگری محور توسعه مشهد الرضاست و باید به آن نگاه ویژه ای شود .
محمد قانعی افزود: در سایر کشورها از گردشگری به عنوان موتور اقتصاد و ثروت حمایت همه جانبه می شود .
وی اظهار داشت : در کشور به ویژه در مشهد برعکس سایر کشورها عمل می شود و اینگونه حرکت ها نگران کننده است.
قانعی با گلایه از جزیره ای عمل کردن برخی دستگاه ها در مقوله زیرساخت های گردشگری گفت : احداث مسکن ارزان قیمت با همراهی برخی دولتی ها زیبنده بخش گردشگری نیست .
وی تاکید کرد : زائر پذیری و گردشگرپذیری در مشهد برکسی پوشیده نیست اما در این زمینه دچار سردرگمی هستیم و باید برای آن چاره اندیشی شود .
رییس اتحادیه هتل داران خراسان رضوی گفت : باید تحول و نگاهی نوینی در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان جایگزین نگرش های سنتی شود .
وی معتقد است : تحول در بخش گردشگری می تواند شاخص ها را ارتقاء دهد .

print

پاسخی بگذارید