تاریخ: ۲۰:۰۳ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ظهور دروازه‌بان ۱۸ ساله گلستانی در لیگ قهرمانان آسیا

اولین حضور سنگربان ۱۸ ساله گلستانی در لیگ قهرمانان آسیا اگر چه برای او خوش یمن نبود و به شکست تیم شهرخودرو مقابل شباب الاهلی امارات و خداحافظی نماینده ایران از این رقابت‌ها انجامید اما ورزش‌دوستان گلستانی را به ظهور ستاره جدیدی در فوتبال ایران امیدوار کرد.

محمدجواد کیا دروازه‌بان اهل کردکوی تیم جوانان استقلال تهران که فصل گذشته به جمع عنابی‌پوشان مشهدی پیوست در بازی روز سه شنبه با انتخاب غافلگیرکننده سیدمهدی رحمتی مربی تیم شهر خودرو، وارد میدان شد و اگر چه با شوت “پدرو کنده” مهاجم اسپانیایی تیم اماراتی در دقیقه ۸۳ دروازه اش را باز شده دید اما در دیگر دقایق بازی عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشت.

حضور کیای ۱۸ ساله در درون دروازه تیمی که سرمربیگری آن را سیدمهدی رحمتی یکی از دروازه بانان مطرح سال های اخیر فوتبال ایران بر عهده دارد، ارزش کار این فوتبالیست گلستانی را بیشتر می کند.

کیا سابقه حضور در لیگ های پایه کشور را دارد و پیش از پدیده در تیم های استیل البرز ایرانیان آق قلا، عقاب بندرترکمن، پدیده ایرانیان و دیاکو بازی کرد.

او متولد هفتم شهریور۸۰ است که حضورش در لیگ قهرمانان آسیا، ۱۰ هزار فوتبالیست حاضر در مدارس فوتبال این استان را به پیمودن پله های ترقی با اتکا به توانایی های ذاتی و نمایش ویژگی های فردی و فنی امیدوار خواهد کرد.

به جز کیا، گلستان در لیگ قهرمانان امسال فوتبال آسیا چند نماینده دیگر هم دارد.

احمد نوراللهی در تیم پرسپولیس، عارف غلامی در استقلال و عزت الله پورقاز در سپاهان، گلستانی های حاضر در این رقابت ها هستند که در این میان نوراللهی فصل گذشته موفق به همراهی تیمش تا فینال لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان دومی این رقابت ها شد.

در حال حاضر سردار آزمون آقای گل لیگ برتر روسیه یکی از ستاره های فوتبال ایران و نماد ورزش گلستان است که درخشش های پیاپی این جوان گنبدی، محبوبیت این ورزش و تمایل خانواده‌ها به آموزش فرزندان و راه اندازی مدارس فوتبال برای شناسایی استعدادهای مشابه سردار شده است.

به جز نسل کنونی، از عبدالجلیل گل چشمه آقای گل فوتبال ایران، صلاح الدین اونق دروازه بان تیم ملی، نساجی و ابومسلم، اصغر محمودی مربی نامدار رده های سنی پایه و کاشف سردار آزمون، اکبر میثاقیان بازیکن گنبدی استقلال تهران، ملوان و ابومسلم و حاتم بک پور داور نامدار لیگ آزادگان می توان به عنوان شناخته شده ترین فوتبالیست ها و تلاشگران این رشته پرطرفدار گلستان در سال های گذشته نام برد.

print

پاسخی بگذارید