گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
فرماندار آستارا: ۴۰ واحد صنعتی در آستارا فعال است

فرماندار آستارا گفت: ۴۰ واحد از ۵۴ واحد صنعتی این شهرستان با ۴۲۵ نفر اشتغالزایی مستقیم، فعال است و برای رفع مشکلات ۱۴ واحد غیرفعال تلاش می کنیم.

به گزارش اقتصادشمال ، حسن رستم زاد روز شنبه در بازدید از تعدادی واحد صنعتی آستارا افزود: راه نامناسب، نبود آب شرب، تلفن ثابت و محدودیت زمین واگذاری به صنعت گران از مشکلات شهرک صنعتی آستاراست.
وی اظهار کرد: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، نبود دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات، نوسانات ارز، کمبود مواد اولیه و پایین بودن حقوق و مزایای کارگران از موانع تولید در این شهرستان است و ۱۴ واحد غیرفعال درگیر این موانع هستند.
وی اضافه کرد: مدیران متولی، موانع تولید را بررسی و رفع کنند و در سال گذشته بنا به اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ۲۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای رونق صنعت و تولید در آستارا اختصاص یافته بود که امیدواریم ادامه یابد.
فرماندار آستارا گفت: دولت از کارآفرینی در حوزه های مختلف حمایت می کند و دستگاه های اجرایی با حذف بروکراسی اداری، به راهنمایی و هدایت متقاضیان طرح های اشتغال موظف هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات است.

print

پاسخی بگذارید