تاریخ: ۲۱:۳۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

سازمان ملل متحد با اعطای گواهینامه به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از برگزاری فعال هم اندیشی روز جهانی خاک توسط این اداره کل قدردانی کرد.

به گزارش اقتصاد شمال به  نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، امسال این اداره کل در حاشیه مراسم هم اندیشی روز جهانی خاک در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که با حضور استادان، کارشناسان و دانشجویان و مسوولان دستگاه های مرتبط برگزار شد، نمایشگاهی حاوی دو مدل فیزیکی از آبخوان های استان همراه با تاثیر نوع خاک و آلودگی بر آب های زیرزمینی، تاثیر پوشش گیاهی بر تولید رواناب و هدررفت خاک حاصلخیز و مقایسه خاک های مختلف زراعی، جنگلی و لسی از نظر رنگ، رطوبت و وزن مخصوص برپا کرد.
علاوه بر این نشست هم اندیشی ارتقای آگاهی اهمیت خاک و راهکاری برای کاهش آلودگی خاک در جمع کارشناسان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با حضور مسوولان دستگاه های مرتبط در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.
طبق گزارش مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در بخش هایی از شهرستان مراوه تپه واقع در شرق استان به دلیل لسی بودن خاک و آسیب پذیری در برابر انواع فرسایش بادی و آبی سالانه در هکتار 35 تن خاک دچار فرسایش می شود در حالی که این رقم در غرب استان 8 تن در هکتار است.

print

پاسخی بگذارید