تاریخ: ۲۳:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
مجوز سرمایه‌گذاری ۳۰۸ میلیون دلاری برای گلستان اخذ شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت که امسال مجوز سرمایه‌‎گذاری ۳۰۸ میلیون دلاری برای این استان از هیات سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد و دارایی دریافت شد.

داود طبرسا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری از سوی ۳ سرمایه گذار خارجی در زمینه اجرای طرح های گردشگری، ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی و نیروگاه تولید برق است.

به گفته وی بیشترین حجم سرمایه گذاری از کشور ترکیه در بخش گردشگری با اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی در خصوص معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان گفت: تاکنون ۱۰۷ فرصت سرمایه گذاری از میان ۵۰۰ فرصت با انجام کار کارشناسی استخراج و آماده معرفی است.

طبرسا اضافه کرد: اکنون برای ۱۰۷ فرصت سرمایه گذاری، خلاصه طرح به زبان های فارسی و انگلیسی تهیه و در پورتال امور اقتصادی و دارایی گلستان اداره کل قرار دارد.

به گفته وی گلستان امسال تعهد ثبت ۲۰ فرصت سرمایه گذاری در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی را پذیرفته که تاکنون حدود ۱۵ خلاصه طرح مرتبط با فرصت های سرمایه گذاری تهیه و در این سامانه ثبت شده است.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد و از ظرفیت بالقوه برای سرمایه گذاری و ایجاد فرصت شغلی جدید در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت برخوردار است.

وجود هفت اقلیم در گلستان، هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط زمینی و ریلی با کشورهای آسیایی، فعال بودن گمرک اینچه برون در شرق استان، فرودگاه بین المللی گرگان، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی اترک و سایر شهرک های صنعتی استان از جمله ظرفیت های جذب سرمایه گذاران داخلی خارجی در این استان شمالی است.

اقتصاد اصلی گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت بر پایه کشاورزی است.

print

پاسخی بگذارید