تاریخ: ۱۰:۳۲ :: ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
معرفی بیش از هزار نفر برای دریافت وام قرض الحسنه مسکن در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: یک هزار و ۷۹ روستایی در این استان برای ساخت مسکن در قالب نوسازی و بهسازی به بانک های عامل معرفی شده اند.

محمدتقی زمانی نژاد  اظهار داشت: در پی ابلاغ جدید پرداخت وام قرض الحسنه ۲۵۰ میلیون ریال به منظور ساخت مسکن، در سه ماه اخیر یک هزار و ۳۱۱ روستایی درخواست خود را به شعبه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۴ شهرستان استان ارایه داده اند.
به گفته وی تاکنون ۳۴۸ متقاضی معرفی شده به بانک های عامل موفق به بستن قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن شده اند.
وی اضافه کرد: تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با ارایه پروانه ساخت و بدون سپرده گذاری و نوبت دهی با دوران مشارکت ۱۵ ساله از طریق بانک های عامل در استان در حال پرداخت به متقاضیان است.
زمانی نژاد همچنین از پیش بینی وام تکمیلی برای آن دسته از متقاضیان که با ۲۵۰ میلیون ریال واحد مسکونی خود تکمیل و بهره برداری نمی شود، گفت: این اداره کل تفاهم نامه ای با بانک قرض الحسنه ایران امضا کرده که بر اساس آن تا سقف ۸۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۲ درصد طبق گزارش کارشناس بنیاد مسکن پرداخت می شود.
به گفته وی امسال ۱۴۹ متقاضی به مبلغ هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای بهره برداری واحد مسکونی خود از وام تکمیلی استفاده کرده اند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان گلستان ۲۲۸ هزار و ۶۰۵ خانه روستایی وجود دارد که ۲۴۸هزار و ۴۲۲ خانوار در آنها زندگی می کنند و طبق گزارش بنیاد مسکن استان، تنها ۱۰۰ هزار واحد آن مقاوم هستند.
این استان شمالی کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون زلزله، رانش زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک می کند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین از ساخت و بهره برداری ۱۴۵ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در استان در دو سال اخیر خبر داد و افزود: برای ساخت این تعداد واحد با همکاری بنیاد مستضعفان و مسکن و بهزیستی، علاوه بر پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال، ۲۰ میلیارد ریال نیز وام ارزان قیمت پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون ۹۱ خانواده دارای دو معلول به بالا در استان از این تسهیلات استفاده کرده و صاحب خانه شده اند.
زمانی نژاد گفت: برای ساخت هر واحد ویژه خانواده های دو معلول به بالا، ۱۸۰ میلیون ریال وام بلاعوض در نظر گرفته شده و به متقاضیان آن پرداخت می شود.
به گفته وی تاکنون ۱۶۰ خانواده دارای دو معلول به بالا در استان توسط اداره کل بهزیستی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای استفاده وام ساخت مسکن معرفی شده اند که عملیات ساخت ۱۵۴ واحد اجرایی شده است.
در گلستان یک هزار و ۵۲ آبادی دارای بیش از ۲۰خانوار وجود دارد و ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان در این روستاها سکونت دارند.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید