رئیس سازمان صمت گیلان
تاریخ: ۲۰:۱۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
نظارت بر محصولات سلامت محور تشدید شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر لزوم نظارت بر بازار در ماه رمضان تاکید کرد و گفت: نظارت بر محصولات سلامت محور و عرضه کنندگان صنایع غذایی پرمصرف ویژه ماه مبارک رمضان با جدیت تشدید شود .

 به گزارش اقتصاد شمال،  فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در کمیسیون نظارت مرکز استان ویژه ماه مبارک رمضان افزود: در زمینه حوزه صنایع غذایی که ارتباط مستقیم با سلامتی مردم دارد با هیچ صنفی تعارف نداریم و نظارت ها بایستی با حساسیت بیشتر و با همراهی مرکز بهداشت استان تشدید شود.
وی با اشاره به وضعیت کالاهای استان اظهار داشت: اقلام اساسی برای جمعیت استان فراهم شده ولی برای جمعیت شناور و مسافر استان در حال پیگیری هستیم که به سرانه اقلامی نظیر گندم و آرد اضافه شود.
وی همچنین به نرخ گذاری شیرینی پرمصرف ماه مبارک اشاره و بیان کرد: براساس کارشناسی انجام شده، قیمت زولبیا و بامیه از نوع ممتاز ۲۰ هزار تومان ، درجه یک۱۷ هزار تومان و مابقی درجه دوم ۱۵ هزارتومان تعیین شده ضمن آنکه آن دسته از مواردی که بدون مجوز اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه اقدام به تولید این نوع شیرینی می کنند، حق فروش و عرضه ندارند.
دلق پوش در ادامه با اشاره به نحوه فعالیت برخی صنوف در ایام ماه مبارک اظهار داشت: با نظر موافق اعضای کمیسیون نظارت مرکز استان مصوب شد که اغذیه فروشان از افطار تا سحر به ارائه خدمات بپردازند که البته این موضوع شامل فعالیت قلیان سراها نمی شود.
رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان در خصوص طرح موضوع تعیین نرخ مشخص برای حق کمیسیون مشاورین املاک نیز اظهار داشت: معتقدم قبل از این اقدام، قیمت مسکن و املاک باید به صورت کارشناسی تعیین تا سقف حق الزحمه مشاوران املاک مشخص شود.
حدود بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی و ۱۰۳ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت می کنند.
فردا ( سه شنبه) مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید