گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۴:۱۴ :: ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
نگاه اقتصاد شمال به آخرین اخبار از وضعیت خسارت های استان گیلان از بارش شدید باران

این گزارش توسط خبرگزاری دولتی مخابره شده و آمار دقیقی از میزان خسارت های بوجود آمده اعلام نشده است .

سید عیسی مهدوی فرماندار تالش گفت: به دنبال بارندگی های شب گذشته، در شهر چوبر تالش ۷۰ متر از خیابان شهید زردپور، دو نقطه از جاده روستای دهنه طولارود، یک نقطه از جاده روستای پی سرا و یک نقطه از جاده سراه گاه بخش مرکزی تخریب شد. تخریب قسمتی از جاده روستای دهنه طولارود، گاز ۱۰ خانوار این روستا و در خیابان شهید زردپور چوبر برق ۱۳۰خانوار و گاز ۵۰ خانوار قطع شده و قسمتی از جاده انبوه مشایخ خطبه سرا رانش کرده است.
علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: بر اثر بارندگی هایی که از عصر دیروز از غرب استان آغاز شد؛ به ترتیب شهرستان های تالش ، املش و رودسر به دلیل شکستگی پل ، بیشترین خسارت را دیده اند.همچنین بیشترین میزان بارش در املش با ۲۳۷ میلیمتر ، رودسر با ۲۰۰ میلیمتر و در غرب استان نیز رضوانشهر ۱۲۷میلیمتر و تالش ۱۲۰ میلیمتر بوده که در مدت کمتر از ۲۴ ساعت اتفاق افتاده است.
۹ شهرستان رودسر، ماسال، املش، شفت، فومن، لنگرود، تالش، رضوانشهر و صومعه سرا دچار بارندگی شدید و آب گرفتگی شده اند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان هم گفت : براساس گزارش هایی که تاکنون از استان دریافت شده در تاسکوه ماسال به سمت ییلاق اولسبلانگاه، آبگرفتگی داریم که موجب مسدود شدن راه شده است.
در محور لنگرود – چمخاله و در حوزه شهری هم به مسافت یک و نیم کیلومتر ، آبگرفتگی داریم. مدیرکل ستاد مدیریت بحران مدیرکل ستاد مدیریت بحراناستانداری گیلان از مفقود شدن یک نفر و تخریب چندین پل بر اثر بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه ها در مناطقی از استان خبر دادرضا اسلامی افزود: بر اثر بارش شدید باران، دو کارگر مرغداری در روستای سه ساز صومعه سرا که از محل کار خود در حال برگشت بودند، براثر بالاآمدن آب و جاری شدن سیلاب در رودخانه، از روی پل به داخل آب سقوط کرده اند که البته با کمک مردم ، یک نفر از آنان نجات یافت اما هنوز از سرنوشت کارگر دیگر، خبری در دست نیست.

print

پاسخی بگذارید