گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۵:۰۶ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۰

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که پرداخت هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب "کشاورز کارت" با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت یک‌ساله به تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان آغاز شد.

آمنه جمشیدی‌رودباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: کشاورزان گلستان برای استفاده از این طرح باید در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی ثبت نام کرده و اطلاعات خود را به‌روز کنند.

وی گفت که این کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم و محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا استفاده می‌شود.

جمشیدی گفت: در این طرح سقف مبلغ تعیین‌شده برای هر متقاضی تا ۱۰ هکتار، مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال است.

صدور کشاورز کارت به صورت ملی از ابتدای آذرماه امسال در کشور آغاز شد.

هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی گلستان به زیر کشت محصولات پاییزه از جمله گندم و کلزا می‌رود و بهره برداران این استان رتبه اول تا سوم کشوری تولید گندم و رتبه نخست تولید کلزا را در اختیار دارند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که به طور میانگین سالانه بین ۶ تا هفت هزار میلیارد ریال وام سرمایه در گردش برای تولید محصولات کشاورزی به بهره‌برداران این استان پرداخت می‌شود.

مطابق آخرین گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان، تولیدات سالانه کشاورزی این استان در بخش دام، زراعت، باغبانی، شیلات و آبزیان و جنگل و مرتع به پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسیده که این میزان تولید حاصل فعالیت ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار در بخش‌های گوناگون کشاورزی است.

گلستان که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی استوار است، در تولید ۱۵ نوع محصول سویا، خاویار، دانه روغنی کلزا، گندم، گوشت مرغ، جو، آفتابگردان، پنبه، توتون، پیله‌تر ابریشم، برنج، هلو، آلو، خرمالو و زیتون رتبه‌های اول تا ششم کشور را در اختیار دارد.

print

پاسخی بگذارید