تاریخ: ۲۳:۰۲ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها پرداخت شد

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت که امسال چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور پرداخت شده است.

سیاوش ملکی فر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برنامه  صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در سال جاری پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان بود که خوشبختانه با وجود شرایط مالی سخت حاکم بر جامعه این مبلغ تامین و تسهیلات به شرکت ها پرداخت شد.

وی سقف تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که علاوه بر تسهیلات ، دولت از طرح های آن دسته از شرکت های دانش بنیان که در ارتباط با مقابله با کرونا بوده ، حمایت های ویژه ای داشته است.

ملکی فر توضیح داد : در نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته پس از قطعی شدن ورود  ویروس کرونا  به کشور ، صندوق نوآوری طی یک فراخوان حمایت خود را مبنی بر تامین مالی تولید محصول و یا خدمات اثربخش برای مقابله با این ویروس و بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد که طرح های زیادی از سوی شرکت ها ارسال شد و در نهایت ۶۲ طرح مورد قبول صندوق  قرار گرفت و دولت برای اجرایی کردن این طرح ها در عرض ۲ هفته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت کرد.

وی این طرح ها را شامل ساخت ونتیلاتور، اکسیژن ساز، کیت تشخیص ، ماسک و مواد ضدعفونی کننده معرفی کرد و افزود : خوشبختانه با تولید این دستگاه ها و مواد ، کشور توانست در اوج تحریم ها از محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا و بیماری کووید ۱۹ بی نیاز شود.

ملکی فر گفت : در حال حاضر نیز شرکت های دانش بنیان دنبال ساخت واکسن هستند که امیدواریم بتوانیم  از این مرحله نیز با موفقیت عبور کنیم.

وی پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت های دانش بنیان را یکی دیگر از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی برشمرد و افزود : در مجموع بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت ناشی از کرونا در اختیار این شرکت ها قرار گرفت .

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیا اینکه این تسهیلات ۲ ساله و با سود ۹ درصد در اختیار شرکت ها قرا گرفته است ، گفت : این تسهیلات طی چند مرحله و با اولویت بندی شرکت های دانش بنیان ، شرکت های مستقر در پارک ، شرکت های خلاق و شرکت های دانش بنیان بزرگ پرداخت شد.

طبق آمارهای رسمی در حال حاضر حدود پنج هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و  ۱۰ هزار شرکت فناور در پارک‌های علم و فناوری کشور مشغول به فعالیت هستند .

print

پاسخی بگذارید