تاریخ: ۸:۲۰ :: ۱۳۹۷/۰۱/۱۱

ماموران گمرک در ۲۴ ساعته گذشته موفق به کشف ۳محموله جدید قاچاق انسان شدند.

با کشف این محموله ها تعداد کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک در ایام تعطیلات نوروزی به ۲۲ نفر رسید. بنابراین گزارش، ماموران گمرک بازرگان موفق شدند در ۲۴ساعت گذشته ۶ نفر را در داخل محموله ها شناسایی کنند که از این تعداد ۴ نفر تبعه خارجی و ۲ نفر ایرانی بودند.

در اولین عملیات ماموران گمرک در داخل بار هندوانه ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه را کشف کردند که این تعداد قصد داشتند به صورت قاچاق از کشورمان خارج شوند. در عملیات دیگری ماموران گمرک بازرگان از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلر زنی را کشف کردند که این زن تبعه یکی از کشورهای آفریقایی بود و قصد داشت به صورت قاچاقی از کشورمان خارج و وارد کشور ترکیه شود.

همچنین ماموران گمرک ایران در بازرسی از محموله های ورودی از کشور ترکیه موفق به کشف دو جوان ایرانی شدند که در داخل بار وارداتی مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت قاچاق وارد کشور شوند.

ماموران گمرک این تعداد کشفیات قاچاق انسان را با رصد الکترونیکی اطلاعات محموله ها و با کمک دستگاه های کنترلی ایکس ری کشف کردند و پس از تحقیقات اولیه تمامی این افراد را جهت پیگیری های بعدی تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

همزمان با تعطیلات نوروزی و به دلیل پاره ای مشکلات در کشورهای همسایه قاچاق انسان در روزهای اخیر افزایش یافته اما با هوشیاری ماموران گمرک قاچاقچیان در انتقال غیر قانونی این افراد از مرزهای کشورمان ناکام مانده اند.

این گزارش می افزاید؛ ماموران گمرک در سال ۹۶ تعداد ۵۵۰ مورد قاچاق انسان کشف کردند. گمرک ایران در سال ۲۰۱۷ موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع کالای قاچاق کسب نماید.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید