گروه: فرهنگی
تاریخ: ۲۳:۴۵ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی ایرانی با تنوعی که دارد باعث نزدیکی اقوام کشور شده است.

سیدعباس صالحی شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره موسیقی ارادت در شهرستان سیل زده گمیشان از توابع استان گلستان اظهار داشت: در کنار موسیقی، محبت به اهل بیت (ع) در بین مردم سبب نزدیکی و وحدت بین آنان شده است.
وی ادامه داد: تنوع تم ها، مضامین، نواها و آیین ها در موسیقی ایرانی سبب همگرایی اقوام مختلف کشور شده است.
وی همچنین گفت: مردم ایران در سیل گلستان پس از دیدن همت مردم استان اعم از شیعه و سنی پای کار آمدند و تا آخرین لحظه در میدان حضور داشتند و در پساسیل هم این مشارکت همچنان ادامه دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیل گلستان نشان داد که مردم ایران در حوادث چگونه در کنار هم هستند و وحدت و برابری و برادری دارند.
صالحی که ردای ترکمن بر تن کرده بود؛ ابراز امیدواری کرد که جشنواره موسیقی ارادت در گمیشان بتواند در سال های آینده بهتر برگزار شود.
به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از حضور در این مراسم به منزل نازمحمد خالدی از شهدای خدمت در حادثه واژگونی قایق در سیل گمیشان رفت و ضمن قرائت فاتحه برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو کرد.
وی از استاندار گلستان خواست تا مشکلات باقیمانده خانواده بازماندگان حادثه واژگونی قایق در گمیشان در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود.

اهالی شهرستان گمیشان در کرانه شرقی دریای خزر از قوم ترکمن با مذهب تسنن هستند و شغل بیشتر آنها کشاورزی، دامداری و صیادی از دریاست.

print

پاسخی بگذارید