نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۹:۱۱ :: ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
مقاومت ملت ایران عصبانیت آمریکا را بیشتر کرد

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که اشاره  به سیلی محکم سپاه پاسداران به آمریکا   ،متحد شدن کشورهای منطقه برای خروج نیروهای نظامی آمریکا ،توجه به تولید داخلی و بهره مندی از اقتصاد مقاومتی،قوی شدن در بخش های اقتصاد ،علم و فناوری و حفظ همبستگی ملی و در پیش بودن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران   را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام جمعه  ساری:مقاومت ملت ایران عصبانیت آمریکا را بیشتر کرد

توسعه مازندران نیازمند وحدت و همدلی است

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : ما به دنیای استکبار می گوییم که مقاومت انقلاب اسلامی ایران پایدار و یوم الله سقوط شما فرعونیان نیز نزدیک است،

وی با اظهار این که ملت ایران در طول چهل سال پس از پیروزی همواره پیرو ولایت فقیه بوده و در این مدت از مواضع اصولی انقلاب اسلامی عقب نشینی نکرده است ، گفت : مقاومت مکتب اهل بیت است و به طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مقاومت جاذبه دارد و علت عصبانیت آمریکا از ایران هم ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه ساری توضیح داد : مقاومت سخت است اما جذابیت دارد و مقاومت نیاز به قوت دارد و تنها راه مقابله با دشمن علاوه بر مقاومت ، قوی شدن به لحاظ علمی ، اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و جنگ رسانه ای است و اگر قوی مقاومت کنیم ، هزینه های آن تبدیل به توسعه همه جانبه می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به قرار گرفتن در آستانه ششم بهمن و حماسه مردمی آمل اشاره کرد و گفت : در این حماسه چگونگی دفاع از آرمان های انقلاب و مقابله با فتنه ها به نمایش گذاشته شده است .

وی افزود : در هم کوبیدن پایگاه هوایی آمریکا در عین السد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق یوم الله دیگر از قدرت ملت ایران شده است و در واقع نشان دهنده ظرفیت بالا و بر جستگی مردم ولایی است.

امام جمعه ساری با اشاره به این نکته که ملت ایران در زمان کوتاه ۲ یوم الله بزرگ را شکل داد ، گفت : این که ملت ایران  یوم الله  طرح می کنند نشان دهنده ظرفیت بالا و برجستگی ایران است.

وی یکی از یوم الله ها را تشییع پیکر سردار سلیمانی دانست و آن را بی نظیر توصیف کرد و افزود : امروز شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده تر و برای دشمنان خطرناکتر شده است .

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : ملت ایران از مواضع خود عقب نشینی نمی کند و با خرد جمعی از ارزش های خود را حفاظت می کند.

امام جمعه موقت گرگان:حضور حداکثری در انتخابات عامل تقویت بنیان نظام است

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: یکی از مواردی که سبب حضور حداکثری مردم در انتخابات می شود، ایجاد فضای رقابتی سالم بین داوطلبین، نخبگان، متخصصان و دلسوزان نظام است.

وی افزود: اگر حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اقتدار ملی افزایش یافته و قدرت و ابهت ایران به جهانیان به اثبات خواهد رسید.

خطیب موقت جمعه گرگان خطاب به مردم‌ توصیه کرد: افرادی که انتخاب می شوند، باید به دور از هر حزب و جناحی، برای جامعه و مردم مفید بوده و نسبت به همه امور و مسائل به ویژه اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی آگاهی داشته باشند.

امام جمعه رشت:تحقیر آمریکا از تودهنی سپاه و ملت ایران سالها جبران نمی شود

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

امام جمعه رشت با اشاره به شجاعت ملت ایران خطاب به آمریکایی ها گفت: ملت ایران، سپاه و قوای مسلح چنان ضربه و تودهنی به شما زده اند که این تحقیر تا دهها سال جبران و فراموش نخواهد شد.

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این کلانشهر با اشاره به جنایت آمریکایی ها در به شهادت رساندن سردار بزرگ و سرافراز ایران اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی افزود : ما حضور سردار دیگری همچون قاآنی که چهره ای مشابه شهید سپهبد سلیمانی است، داریم؛ ایران اسلامی از سردارانی برخوردارست که کم کم نام پرآوازه شان به میدان می آید.

وی با اشاره به ابراز عشق و ارادات مردم ایران از جمله گیلانی ها به شهید سپهبد سلیمانی اظهار داشت: این حضور حماسی و پرشورمردم استان همپای سراسر کشور در مراسم بزرگداشت و عزاداری این سردار رشید اسلام جای قدردانی دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه تهران از جمله تاکیدات ایشان آن بود که “ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی شوند”، خاطر نشان کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما در حوزه فرهنگ به این دلیل که تمام بخش های جامعه متاثر از آن است، باید قوی شده و تقویت این حوزه را مبنای عمل قرار دهیم.

وی گفت : اگر جامعه او فردی دارای فرهنگ بلند اسلامی و انسانی باشد، ریزش ها اندک بوده و همگان مستحکم و استوار بر اصول خود می ایستند آنگونه که ملت ایران در طول دهه ها فشار و تحریم و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی ایستاده است.

وی دامه داد :  متاسفانه امروز برخی افراد در جامعه چه در کسوت مسئولیت ها یا تشکل های مردم نهاد و غیر به ترویج اباحه گری می پردازند و می خواهند مردم را از ارزش های والای انقلابی، دینی و معنوی که نماز جمعه برای این ارزش ها ایجاد شده، دور کنند.

وی با تاکید بر این که تربیت صحیح والدین، معلمان و دانشگاهیان بر نسل جدید، می تواند در عرصه فرهنگ راهگشا باشد، خاطر نشان کرد: علاوه بر فرهنگ،  باید در عرصه علم نیز از قوت و اقتدار لازم برخوردارشویم، همه اقتصاد دانان مسلمان و غیرمسلمان آزاده در داخل و خارج بر این باورند که ایران باید به دست ایرانی آباد شود.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید