نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۳:۵۵ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
از پاسخ به  زورگویی‌های آمریکا تا طعمه شدن گیلان برای زمین خواران

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به زمین خواری در گیلان   ،عدم همکاری اروپایی ها به تعهدات خود در قبال برجام و اهمیت دادن مالیات  را  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه موقت ساری:پاسخ زورگویی‌های آمریکا را با قدرت تمام خواهیم داد

پاسخ زورگویی‌های آمریکا را با قدرت تمام خواهیم داد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: آمریکا پس از حدود یک سال خروج از برجام اینک اروپا را وادار کرده تا جمهوری اسلامی را به ماندن در این پیمان وادار کند و در این راه از تهدید، ارعاب و تحریم روگردان نیست.

وی افزود: همه جهان می دانند که اروپا همپیمان با آمریکاست و نمی تواند پیشنهادی بدهد که به سود جمهور اسلامی باشد.

او ادامه داد: آن دسته از افرادی که برای نفع شخصی خواهان مذاکره با آمریکا هستند بدانند هرگونه چراغ سبز نشان دادن به شیطان بزرگ عاقبتی بجز ذلت و خواری ندارد.

امام جمعه موقت ساری گفت: برای پیشبرد اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان تنها پیرو ولایت فقیه هستیم که در مکتب حسین ابن علی (ع) درس خوانده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام حج، اظهار داشت: آنانی که معتقدند حج را سیاسی نکنیم در اشتباهند زیرا خروش بر مستکبران و حمایت از مظلومان جزو مناسک حج بوده و بدون آن برائت از مشرکین بی معنی است.

قاسمی از مردم و مسئولان عربستان خواست تا ضمن حفظ حرمت حجاج ایرانی به خواسته های آنان ارج نهاده و اجازه اجرای مراسم را به آنان بدهند.

وی از ۱۴ تیر ماه به عنوان روز قلم یاد کرد و گفت: قلم دارای رسالت و اصالتی است که قلم به دستان باید با حفظ و شناخت کامل آن به حرفه خود پرداخته و به یاد داشته باشند که در مقابل شهدا مسئول هستند.

امام جمعه موقت ساری همچنین با اشاره به ۱۶ تیر ماه روز جهانی مالیات، گفت: اقتصاد کشورهای پیشرفته با مالیات، گمرک، بیمه و بانک تامین می شود در حالی که در برخی از کشور ها از جمله ایران اسلامی با ذخایر زیر زمینی به تامین اقتصاد می پردازند که تنها با اقتصاد مقاومتی می تواند از این معضل رهایی یافت.

امام جمعه گرگان : حجاج سفیر هویت جمهوری اسلامی ایران هستند

امام جمعه گرگان : حجاج سفیر هویت جمهوری اسلامی ایران هستند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با تاکید بر پرهیز از مسائل سلیقه‌ای در حج ابراهیمی در بین مسلمان اظهار داشت: برخی مسائل، دغدغه و خواست کل امت اسلامی است که باید در این اجتماع عظیم به آنها پرداخته شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری دفاع از مظلوم را یکی از موضوعات مهم همه مسلمانان دانست گفت: گاهی این مظلوم در فلسطین و غزه است و گاه مردم مظلوم یمن را شامل می‌شود و طرح این مسائل برای صلاح و مصلحت امت اسلام لازم و واجب است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود شاید این مباحث سیاسی به نظر برسد اما تلاش برای وحدت اسلامی و دفاع از مظلوم اگر سیاسی هم باشد باید در حج ابراهیم مطرح شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: طرح این مسائل عبادت محسوب می‌شود و همه امت اسلامی برای دفاع از مظلومین باید پیش قدم باشند

امام جمعه گرگان برپایی مراسم برائت از مشرکین را نیز ضروری خواند و گفت باید به بهترین شکل ممکن این مراسم اجرا و دغدغه‌ها و مشکلات جهان اسلام مطرح شود.

آیت الله نورمفیدی به نشست منامه در بحرین اشاره کرد و گفت: در این نشست که ۵-۶ کشور عربی شرکت کردند به نتیجه‌ای جز ناکامی دست نیافتند و این شکست از سوی اسرائیلی‌ها و داماد ترامپ پذیرفته شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار داشت: آنها می‌خواستند با ۷۰ سال مبارزه ملت فلسطین معامله کنند و کشورهای عربستان بحرین و امارات نیز با حمایت اسرائیل و آمریکا قصد داشتند هویت و استقلال و عزت مردم مسلمان فلسطین را خریداری کنند که شکست خوردند.

امام جمعه رشت: گیلان طعمه زمین‌خواران شده است

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت افزود: زمین‌های روستاهای گیلان به قیمت ناچیز توسط زمین خواران خریداری و بدون استفاده رها می‌شود که این مسئله، موجب ضربه‌ای غیر قابل جبران برای استان خواهد بود.
وی اظهار داشت: از این پس دیوار زمین‌های خریداری شده و بدون کاربری، تولید و صنعت رها شده در استان، با بررسی دستگاه قضا تخریب می‌شود.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اروپایی‌ها یدک کش آمریکا هستند، گفت: آمریکا در معامله قرن و چهاردهمین نشست گروه ۲۰ شکست خورد و باید بزودی از خلیج فارس بارکشی کند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها در رسیدن به اهدافشان علیه ایران توفیقی پیدا نکردند، افزود: امروز ملت ما در برابر این قدرت‌های پوشالی ایستاده است و ایران، امن ترین کشور برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها امروز دچار تزلزل درونی شده اند.
خطیب نماز جمعه رشت در خاتمه سخنانش تصریح کرد: دشمن در بحث مسائل فرهنگی بیکار نبوده و سال‌ها در این زمینه تلاش کرده و امروز مقابله با برخی ناهنجاری ها باید با آرامش انجام شود.

print

پاسخی بگذارید