فرماندار فومن
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۶:۱۷ :: ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
پست های مدیریتی خارج از چارت سازمانی شهرداری باطل شد

شهردار رشت گفت: پست های مدیریتی خارج از چارت سازمانی در مجموعه شهرداری این کلانشهر ایجاد شده بود که بار اقتصادی زیادی به همراه داشت بنابراین پست های مدیریتی خارج از چارت را باطل کرده ام.

ناصر حاج محمدی شامگاه دوشنبه در جلسه غیررسمی شورای اسلامی کلانشهر رشت که با حضور پنج نفر از ۱۱ عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت برگزار شد، افزود: در جلسه غیررسمی به احترام مکان مقدس شورای اسلامی حضور یافته‌ام و اقداماتی که نزدیک به دو هفته پس از به دست گرفتن پست مدیریت شهرداری رشت انجام داده‌ام، بیان می‌کنم.

وی اظهار داشت: در این مدت نشست‌هایی با سیستم‌های اجرایی، استاندار، نماینده ولی فقیه، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و سیستم‌های نظارتی داشته‌ام.

وی با اشاره به سفر به تهران و نشست با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در چند روز گذشته خاطر نشان کرد: در این جلسه مکاتبه‌هایی که پیش از آن تنظیم کرده بودم ارائه دادم و از معاون رئیس جمهوری خواستم که به رشت به دلیل عقب ماندگی‌های فقدان مدیریت ۱۰ ماه و ۲۵ روزه، کمک کند.

شهردار کلانشهر رشت با بیان این مطلب که اقدامات اولیه را در اصلاح ساختار شهرداری رشت انجام داده، تصریح کرد: این اصلاح از جنس قانون است، سازمان بازرسی به برخی از اقدامات شهرداری در سال ۹۷ ایراداتی وارد و موضوع را محرمانه به شورا اعلام کرد که البته تا این لحظه از سوی شورا ابلاغ نشده اما از مفاد آن اطلاع پیدا کردم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در این مدت هجمه‌هایی وارد کردند که البته خیلی به محتوای آنها اگر توجه می‌کردم، ممکن بود ما را از مسیر بازدارد؛ در این باره این اطمینان را می‌دهم که معاونت‌ها را از نیروهای متخصص و توانمند مجموعه شهرداری رشت انتخاب کنم.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به این مطلب که می‌گویند شهردار توصیه پذیر نیست، تصریح کرد: اعضای شورا، آزادی انتخاب را به شهردار داده‌اند اما از باب مشورت می‌توانند به شهردار نیروی توانمند معرفی کنند، شورا محل مشورت و کمک به مجموعه مدیریت شهری است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تعداد نیروی انسانی در شهرداری رشت مازاد بر چارت سازمانی است، خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان چابک سازی در مجموعه شهرداری این کلانشهر است، هیچکس را اخراج نمی‌کنیم و جایگاه هیچکس مخدوش نمی‌شود.

وی اظهار داشت: به مردم رشت این اطمینان را می‌دهم که این کلانشهر از وضعیت موجود نجات پیدا خواهد کرد و در این راه مطمئناً از نیروهای شهرداری رشت کار می کشم.

شهردار رشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نهضت آسفالت در این کلانشهر را در برنامه‌های کوتاه مدت گذاشته‌ام، ادامه داد: ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهرود جزو آرزوهای مردم رشت است، ادعا نمی‌کنم که وضعیت همه رودخانه‌ها در این کلانشهر طی یکی دو سال حل و فصل کنم، اما تمام سعی ام را برای رفع مشکلات رودخانه‌ها به کار می‌گیرم.

وی با اشاره به بارندگی شدید باران طی روزهای اخیر در رشت بیان داشت: از ساعت ۶ تا ۱۲ دوشنبه تمام نقاط آبگرفتگی در این کلانشهر را لحاظ و دستورالعمل صادر کردم تا از نقاط آبگرفتگی عکس رنگی گرفته و معاونت برنامه ریزی برای رفع مشکل آبگرفتگی برنامه داشته باشد.

رشت، حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

print

پاسخی بگذارید