تاریخ: ۱۱:۳۸ :: ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
۷۰ درصد آمبولانس‌های اورژانس مازندران فرسوده است

رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی مازندران از فرسودگی آمبولانس ها به عنوان یکی از مشکلات جدی در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان دانست و گفت : ۷۰ درصد این خودروها عمر بیشتر از حد استاندارد دارند.

رضا حبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با در اختیار داشتن ۱۲۰ دستگاه آمبولانس خدمات دهی به بیماران و مصدومان استان را انجام می دهد که هر چند از نظر تعداد آمبولانس کمبود آنچنانی وجود ندارد ،اما فرسودگی و تعمیرات دائم سبب از رده خارج شدن این خودروها در ارایه خدمات می شود.

وی ادامه داد : فرسودگی آمبولانس های اورژانس علاوه بر اینکه ارائه خدمات مطلوب را تحت شعاع قرار داه است به دلیل خرابی های زیاد بار هزینه ای بر دوش دانشگاه تحمیل می کند.

رییس اورژانس مازندران توضیح داد : سالانه حدود ۵۰ میلیارد ریال از بودجه و اعتبارات صرف تعمیر این آمبولانس های فرسوده می شود در حالی که هزینه تعمیر فراتر از این رقم است اما بدلیل پایین بودن اعتبارات با همین میزان اعتبار ،کار تعمیر انجام می شود و آمبولانس ها به گردونه فعالیت باز می گردند .

وی با اشاره به پیگیری های خوب دولت سیزدهم برای ورود آمبولانس خارج از کشور ،ابراز امیدواری کرد با ورود این آمبولانس ها و اختصاص تعدادی از آن به مازندران به عنوان استانی که نیازمند این نوع خودروها است ، بخشی از مشکلات اورژانس استان برطرف شود .

حبیبی ادامه داد : مازندران بدلیل گردشگرپذیر بودن سالانه بخصوص در تعطیلات پایان هر هفته میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که به همراه حضور این حجم از مسافران بروز حوادث مختلف جاده ای ، جنگلی و دریایی غیر قابل کنترل و پیش بینی نشده است به همین دلیل بروز چنین حوادثی باعث افزایش ماموریت های اورژانس می شود .

وی افزود : آمبولانس های قدیمی باعث می شود تا در برخی مواقع خدمات دهی به سرعت مورد نظر انجام نشود.

۹۸ پایگاه اورژانس در مازندران فعالیت می کنند که خدمات رسانی به حادثه دیدگان از طریق ۱۵۰ آمبولانس انجام می شود .

اورژانس مازندران ماهانه ۱۱ تا ۱۲ هزار ماموریت انجام می دهد  .

print

پاسخی بگذارید