تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
فرماندار : ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در انزلی پرداخت شده است

فرماندار انزلی از پرداخت ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و بالغ بر پنج میلیارد تومان تسهیلات فراگیر و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی نهادهای حمایتی این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایرنا، اسماعیل میرغضنفری روز شنبه در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد : دولت تدبیر و امید یکی از دولت هایی است که به جوانان بیشترین بها را داده و در عمل جوانگرایی را در بدنه مدیریت اعمال کرده است و نشان داد که باید فرصت لازم به جوانان داده شود تا در آزمون و خطاها خود را نشان دهند.

وی وظیفه مسئولان را فراهم کردن فضای لازم برای بهره گیری از توانمندی جوانان در عرصه مختلف دانست و افزود : اگر اعتقادات دینی را پررنگ تر کنیم خیلی از مسائل قابل حل است . تا زمانی که نسبت به موضوعات مطرح شده اعتقاد محکمی نباشد دچار مشکل خواهیم شد. اعتقادات دینی می توانند ابزار محکمی برای دستیابی به خواسته های جوانان باشد .

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد : باید کسانی به عنوان کمیته تخصصی ستاد امور جوانان انتخاب شوند که بتوانند پاسخگو باشند . مصوبات این ستاد باید بر مدار منطق بوده و در صورت تصویب مصوبه باید قابلیت اجرا داشته باشد .

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه با اشاره به ۱۱ شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده ، هدف از نامگذاری این روز را تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی و توجه بیشتر مسئولان به امور جوانان اعلام کرد .

مجید ستوده اظهار داشت: دستگاههای اجرایی باید به موضوعات مربوط به جوانان بیشتر رسیدگی کنند و کمک شود تا جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج  در عرصه های مختلف قابلیت های خود را بروز دهند .

وی پیگیری مکانی مناسب برای خانه جوان ، نشست با جوانان صاحب ایده و کار آفرین ، تشویق جوانان به تاسیس سمن ها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف ، دعوت از خیرین برای کمک به حل مشکلات جوانان ، دعوت از بانکهای عامل برای ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال جوانان را برخی از اقدامات پیش رو عنوان کرد .

وی تصریح کرد : باید هشت کارگروه ، ازدواج و خانواده ، مشارکت های اجتماعی ، هویت ، فضای مجازی ، اشتغال ، اوقات فراغت و پیگیری مصوبات در این ستاد تشکیل شود .

وی همچنین از ادارات خواست تا رابطین جوان خود را به ستاد ساماندهی امور جوانانو اداره ورزش و جوانان معرفی کنند .

سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بندرانزلی نیز در این جلسه از پرداخت ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و بالغ بر پنج میلیارد تومان تسهیلات فراگیر و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی نهادهای حمایتی خبر داد .

معصومه رمضانزاده گفت : تاکنون ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونا با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه پرداخت شده و  همچنین تعاونی هایی با مدیریت جوانان تشکیل شده است .

در این جلسه رئیس اداره بهزیستی  بندرانزلی نیز اظهار داشت : به تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی سال ۹۹ که زیر پوشش بهزیستی شهرستان بودند در مجموع دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

فرحناز غفاری فر هدف اصلی بهزیستی را توانمند سازی افراد تحت پوشش عنوان و تاکید کرد : امسال اداره بهزیستی انزلی در مجموع برای ۱۰۴ نفر از افراد تحت پوشش با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کرده است .

سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  با محوریت برنامه های پیش بینی شده هفته جوانان و اشتغال و جلوگیری از آسیب های اجتماعی جوانان برگزار شد .

print

پاسخی بگذارید