تاریخ: ۱۱:۲۴ :: ۱۴۰۰/۰۳/۳۱

رییس کل دادگستری گلستان از اعلام مختومه شدن هفت فقره پرونده فساد اقتصادی در استان خبر داد و اسامی متهمان و محکومیت هریک از آنان را مطابق تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اعلام کرد.

هادی هاشمیان روز دوشنبه در نشست خبری در آستانه هفته قوه قضائیه، اسامی متهمان و محکومیت هر یک از آنها را به شرح ذیل اعلام کرد:

فرهاد کمی فرزند خلیل به جرم خرید ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ و ارائه پنج فقره چک مسروقه به سه سال حبس و ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و رد مال محکوم شد.

محمد راشکی فرزند عباس به دلیل کلاهبرداری از طریق ثبت صوری گندم به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال به ۱۸ ماه حبس و همین میزان جزای نقدی محکوم گردید.

دلاور لکزایی و علی اصغر صدوقی به جرم مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اشیای عتیقه به ۲ سال حبس، جزای نقدی معادل ۲۴ هزار دلار، ۳۱۰ سکه و ۱۰۰ میلیارد ریال رد مال محکوم شدند.

امیر اسماعیلی به جرم کلاهبرداری رایانه‌ای به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال، به پنج سال حبس تعزیری و همچنین حمید ذوالفقاری به دلیل کلاهبرداری به مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از شکات مختلف به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس و رد مال و جزای نقدی به همین میزان محکوم شدند.

علی‌اکبر طاهری به دلیل مباشرت در اخلال نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان به صورت سپرده پیش فروش خودرو به سه سال حبس، رد مال به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و به میزان ۲ برابر آن محکوم به پرداخت جزای نقدی گردید.

رییس کل دادگستری استان گلستان در ادامه به روند رسیدگی به پرونده شرارت های اخیر در گرگان اشاره کرد و گفت: رسیدگی به این پرونده ها از جمله ۲ مورد تبرکشی گرگان منتظر نظر پزشکی قانونی است.

هاشمیان اظهار داشت: در حال حاضر متهمان به دلیل قدرت نمایی با چاقو، تبر و سلاح‌های سرد دیگر، ایراد ضرب و جرح عمدی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه بازداشت بوده و پس از تکمیل پرونده از دادسرا راهی دادگاه می‌شوند.

وی گفت: انتشار فیلم این شرارت ها باعث خراب شدن جلوه استان شده، بطوری که در فضای مجازی گلستان را به عنوان استان تبرکشان می‌شناسند که این مساله ظلم و جفا در حق مردم و ساکنان این گلستان است.

print

پاسخی بگذارید