تاریخ: ۲۱:۴۵ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

شاخص کل بورس پس از ریزش ۳۸ هزار واحدی روز گذشته، امروز نیز قرمزپوش بود.

در معاملات دومین روز هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۲۹۷۴۱ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۲۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحد رسید.

بر این اساس، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه بیست و هشتم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی سایر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۴۲۵ واحدی معادل ۲.۰۵ درصد به رقم ۳۵۴ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۹۳۸ واحدی، عدد ۴۳۱ هزار و ۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۶۴۰ واحدی به رقم ۲۷۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۱۹۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۴۸۳۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۵۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۴۲۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۲۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، کچاد، کگل و ومعادن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فسبزوار، دسبحا و البرز، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۱۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۷ هزار و ۳۰۶ نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۳۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خلنت(لنت‌ ترمزایران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای بکاب، خموتور، کیمیاتک و خپویش بود. همچنین نماد معاملاتی اپال(فرآوری معدنی اپال کانی پارس) با ۵٫۵۱  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، وکار، سیلام و لخزر قرار گرفتند.

 

print

پاسخی بگذارید