تاریخ: ۲۳:۵۳ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
آخرین قیمت‌ها از بازار طلا سکه و ارز

امروز (هشتم اسفند) نرخ‌ها در بازار طلا، ارز و سکه روند کاهشی را در پیش گرفت؛ به طوری که سکه ۵۰ هزار تومان، دلار ۵۰ تومان و یورو ۲۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز ارزان شد.

به گزارش اقتصاد شمال ،امروز (هشتم اسفند ماه) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که ۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز ارزان شده است. اما هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

اما هر قطعه نیم سکه با ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز، دو میلیون و ۶۲۰ هزار تومان فروخته شد، اما ربع سکه ۳۰ هزار تومان ارزان شد و یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان به فروش رسید. هر قطعه سکه یک گرمی نیز ۸۵۰ هزار تومان عرضه شد که ثبات قیمت را حفظ کرده است.

در طلافروشی‌ها هم هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۳۰ هزار تومان داد و ستد شد که حدود ۶,۰۰۰ هزار تومان کاهش نرخ را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ امروز در بازار جهانی هر اونس طلا ثابت ماند و ۱۳۲۶ دلار و ۸۴ سنت قیمت داشت.

از داد و ستدهای ارزی بانک‌ها چه خبر؟

بانک‌ها امروز (چهارشنبه) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۹۱۶ تومان خریدند که نسبت به روز گذشته با کاهش قیمت همراه است. یورو نیز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۴ هزار و ۶۹۴ تومان خریداری شد.

این در حالی است که روز گذشته قیمت خرید دلار آمریکا در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۹۶۵ تومان و یورو ۱۴ هزار و ۷۳۰ تومان بود.

اما به رغم کاهش نرخ خرید دلار و یورو در بانک‌ها، قیمت خرید پوند با افزایش همراه شده و ۱۷ هزار و ۱۰۶ تومان قیمت خورد.

یورو مسافرتی، ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت می‌کنند که نرخ فروش این ارز امروز ۱۵ هزار و ۴۳۲ تومان بدون احتساب کارمزد اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد.

نرخ دلار و یورو در صرافی‌های مجاز

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی، امروز (چهارشنبه) در صرافی‌های مجاز هر دلار آمریکا ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته و ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شد که کاهش ۵۰ تومانی را نشان می‌دهد.

هر یورو نیز ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت و ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری شد که کاهش ۲۰۰ تومانی قیمت یورو نسبت به دیروز را حکایت می‌کند.

ایسنا

print

برچسب ها: , , ,

پاسخی بگذارید