تاریخ: ۷:۰۵ :: ۱۳۹۶/۰۹/۳۰

بانک‌ها در حال افزایش کاربردپذیری ATM‌هایشان هستند تا بتوانند تراکنش‌های بیشتری را از شعبه به دستگاه‌های سلف سرویس انتقال دهند و وقت کارکنان را برای امور مشاوره‌ای آزاد کنند.

تعداد برداشت پول از عابربانکها در سال  ۲۰۱۶  نسبت به سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

 

در سال ۲۰۱۶، تعداد برداشت پول نقد از دستگاههای ATM در سراسر جهان در حدود ۱۰۷ میلیارد بود، که نسبت به سال ۲۰۱۵ شاهد رشد ۶ است.

 

با وجود اینکه تعداد کل برداشت‌ها در بعضی کشورهای پیشرفته در حال کاهش است، اما ارزش برداشت پول نقد به دلیل اینکه مشتریان تعداد تراکنش‌های کمتر اما با ارزش بیشتری انجام می‌دهند افزایش داشته است. این آمار برگرفته از گزارشی منتشر شده از مرکز مشاوره و تحقیق RBR است.

 

 

طبق این گزارش، نه تنها ارزش پول برداشتی و تعداد آن در بیشتر بازارها در حال افزایش است، واریز آنی پول نقد نیز رشدی صعودی داشته است. ATM‌هایی را که می‌توان به وسیله آنها بصورت اتوماتیک واریز آنی انجام داد به تعداد ۱.۱ میلیون یا ۳۴ درصد از کل  ATMهای جهان رسیده است.

 

ارائه کنندگان این دستگاه‌ها با ایجاد امکانات اضافی در ATM‌ها برای انجام عملیات واریز آنی، مشتریان را قادر می‌سازند که از سرویس‌های بیشتری مانند خرید ارز  بهره مند شوند.

 

با افزایش محبوبیت ATM‌ها ، بانکها نیز مجبور به منطقی کردن شبکه شعب خود و بکارگیری نیروهایشان در موقعیت‌های بهتری هستند، و با وجود ATM‌هایی که واریز اتوماتیک انجام می‌دهند، می‌توانند کارکنان را در نقش‌های دیگری همچون فروش و بازاریابی قرار دهند.

 

ATMهای با قابلیت واریزآنی به مشتریان این امکان را می‌دهند که اسکناس‌های نقد خود را در زمان دلخواه و در نقاط بسیاری به راحتی به حساب واریز کنند.

 

دستگاه‌های Recycler

ATMهایی که کار واریز را بطور اتوماتیک انجام می‌دهند و همچنین پولهای واریزی را بطور اتوماتیک مجدداً نقد می‌کنند در حال افزایش هستند. در انتهای سال ۲۰۱۶، بیشتر از ۶۷۰هزار ATM کار Recycler را انجام می‌دادند؛ این رقم در سال ۲۰۱۲ فقط۳۶۰ هزار عدد بود.

 

بعلاوه بکارگیری کارکنان در موقعیت‌های بهتر به همراه ارتقای خدمات این ATMها به بانک‌ها اجازه می‌دهد هزینه‌های انتقال وجه را کاهش دهند.

 

بانک‌ها در حال بالابردن کاربردپذیری ATM‌هایشان هستند تا بتوانند تراکنش‌های بیشتری را از شعبه به دستگاه‌های سلف سرویس انتقال دهند و وقت کارکنان را به کارهای مشاوره‌ای اختصاص دهند.

 

بعلاوه، بانکها به شدت در حال منطقی سازی شبکه‌های شعبه هستند و از ATM‌ها برای ارائه کردن خدمات بیشتری استفاده می‌کنند آن هم در نواحی که از حضور شعب بانکها بی بهره است.

print

پاسخی بگذارید