گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۶:۰۷ :: ۱۳۹۹/۰۲/۰۶

استاندار گیلانگفت : طولانی شدن اجرای پروژه ها و معطل ماندن آنها ضرر به بیت المال است.

ارسلان زارع روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در رشت  با بیان اینکه اراده قوی در دستگاههای اجرایی برای واگذاری پروژه ها نیست، از آنان خواست تا پروژه های نیمه تمام دارای شرایط را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با اشاره به قانون واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی  براساس تبصره ای از قانون افزود:گویا برخی دستگاه‌های اجرایی تعلق خاطری نسبت به این پروژه ها دارند و تصورشان این است که اگر دستگاه اجرایی پروژه را واگذار کرد، ضعف محسوب می شود که اینچنین نیست.

بخش حقوقی دستگاه های اجرایی فعال شود

استاندار گیلان همچنین  با اشاره به بندی از  قانون خاطر نشان کرد: باید  قانون را اجرایی کنیم و  پرداختی به شاکیان به حداقل برسد و با کمترین آسیب همراه باشد.

وی گفت : زیبنده نیست که وقتی پرونده ای از دستگاه اجرایی در محاکم قضایی و حقوقی مطرح می‌شود پیگیری  صحیح و اصولی  نداشته باشد و مستندات و استدلال‌های حقوقی لازم را جمع آوری نکند که  در نهایت محکوم و  منجر به پرداخت  از تملک دارایی استان  برای این مشکلات شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در معرفی پروژه مطالعه دقیق صورت بگیرد ، گفت: دستگاه های اجرایی باید بخش حقوقی خود را فعال کنند و کارشناسی کار آزموده و متبحر را در این حوزه به کار بگیرند.

print

پاسخی بگذارید