جزئیات جلسه اعضای کمیسیون صنایع با مدیرعامل بانک صنعت و معدن:
تاریخ: ۲۲:۰۵ :: ۱۳۹۶/۰۷/۱۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست نمایندگان برای تجدید ارزیابی وثایق بانکی در بانک صنعت و معدن مورد قبول مسئولان بانک صنعت و معدن قرار گرفت.

داریوش اسماعیلی در تشریح جلسه امروز (سه شنبه ۱۱ مهرماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن در کمیسیون صنایع و معادن حضور یافتند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهند که ابتدا افخمی مدیرعامل بانک توضیحاتی را مطرح کرد و بعد از آن نیز به سوال نمایندگان پاسخ داد که عمده بحث، گزارشی بود از مجموعه تسهیلاتی که این بانک در اختیار تولید و صنعت قرار داده بود.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس این گزارش، میزان تسهیلاتی که این بانک نسبت به سپرده‌های موجود ارائه کرده، قابل مقایسه با سایر بانک ها نیست، می‌توان گفت؛ تسهیلات ارزی و ریالی، در سطح مناسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شده است.

وی افزود: از جمله درخواست‌هایی که نمایندگان داشتند و مورد قبول مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز قرار گرفت آن بود که تجدید ارزیابی وثایق بانکی را مورد توجه قرار دهند؛ به این معنی که اگر تولید کننده ای تسهیلاتی را قبلا گرفته و وثایقی را به بانک سپرده، حال اگر اقساط خود را پرداخت کرده، می تواند به وسیله کارشناسی، این وثایق را با توجه به پرداختی که داشته آزاد کند تا تولید کننده بتواند مجددا، تسهیلات جدیدی را دریافت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هم از نظر نرخ سود که تا حدودی در اختیار بانک است و هم از نظر سرعت بخشیدن و اولویت دادن به تسهیلاتی که برای سرمایه گذاری در مناطق محروم است، مقرر شد که در این بانک اولویت‌هایی قائل شوند.

منبع:خانه ملت

print

پاسخی بگذارید