گروه: اجتماعی
تاریخ: ۳:۱۷ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
دتاکس واتر چیست؟

سرویس سلامت اقتصاد شمال :آب یکی از سالم‌ترین و مفید‌ترین نوشیدنی های جهان است که حیات روی سیاره زمین به آن بستگی دارد. آب بی رنگ و بی بو است و از این رو، شاید برای بسیاری از ما جذابیت آنچنانی نداشته باشد. اما با افزودن برخی مواد غذایی به آب نه تنها می توانید طعم و […]

سرویس سلامت اقتصاد شمال :آب یکی از سالم‌ترین و مفید‌ترین نوشیدنی های جهان است که حیات روی سیاره زمین به آن بستگی دارد. آب بی رنگ و بی بو است و از این رو، شاید برای بسیاری از ما جذابیت آنچنانی نداشته باشد. اما با افزودن برخی مواد غذایی به آب نه تنها می توانید طعم و بوی بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید آن مانند سم زدایی بدن را نیز تقویت می کنید.

 

در این جا منظور ما از سم‌زدایی، غنی کردن آب سرد با استفاده از خیساندن میوه‌ها و سبزی‌ها است. استفاده از نوشیدنی‌های سم‌زدا یا دتاکس واتر روش خوبی است برای آب رسانی به بدن و چه بهتر که در برنامه غذایی روزانه هر فردی جای ویژه‌ای داشته باشد.

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

آب از مفید‌ترین نوشیدنی های جهان است که حیات روی سیاره زمین به آن بستگی دارد

 

دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر یا آب طعم دار یا آب سم زدا در واقع ترکیبی از میوه ها و سبزیجات مختلف و آب است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مخصوصا بین افرادی که قصد لاغری یا کاهش وزن دارند. آب های سم‌زدای خانگی به راحتی قابل تهیه هستند و بر خلاف نمونه هایی که به صورت تجاری تولید می شوند می توانید بر مواد تشکیل دهنده آنها کنترل کامل داشته باشید. درست کردن آب سم‌زدای خانگی سریع و آسان است و از محتوای ویتامین ها و مواد معدنی مفید سود می برد که به پاکسازی کبد و کاهش استرس روی کلیه ها کمک می کند. این آب ها به قلیایی سازی بدن، خروج سموم، بهبود کیفیت پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کنند.

 

با افزودن میوه ها و گیاهان دارویی معطر به آب می توانید هر چه بیشتر خود را به نوشیدن این مایع ترغیب کنید، که به نوبه خود سلامت شما را بهبود می بخشد و به تامین آب مورد نیاز سلول های بدن نیز کمک می کند.

این نوشیدنی های جذاب و لوکس اما کم هزینه نه فقط بین افرادی که قصد لاغری و چربی سوزی دارند شناخته شده، بلکه افراد مختلف به دلیل فواید احتمالی آن برای سلامتی به آن ها گرایش پیدا کرده اند و در مهمانی ها و مجالس نیز استفاده می کنند. دتاکس واتر حتی در منوی بسیاری از کافه ها و رستوران ها نیز موجود است و شما می توانید آن ها را سفارش دهید.

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

غنی کردن آب سرد با استفاده از خیساندن میوه‌ها و سبزی‌ها است

 

منافع مصرف دتاکس واتر :

کاهش وزن

سم زدایی بدن

متعادل‌کردن سطح PH خون

بهبود سیستم گوارش

بهبود عملکرد

دستگاه ایمنی

بهبود خلق و خو

افزایش سطح انرژی

بهبود رنگ پوست

خاصیت دتاکس واتر به این بستگی دارد که از چه ترکیباتی استفاده می‌کنید. البته می‌توان بخش بزرگ این خواص را به‌خاطر وجود آب دانست، چرا که شما با مصرف دتاکس واتر، میزان زیادی از این ترکیبات را مصرف نمی‌کنید.

 

آشنایی با انواع دتاکس واتر 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

 این نوشیدنی باعث می‌شود سموم مضر موجود در بدنتان نیز دفع شوند

 

دتاکس واتر لیمو و زنجبیل: زنجبیل درد را تسکین می‌دهد و اضافه کردن آن به دتاکس واتر خاصیت سم‌زدایی فوق‌العاده‌ای دارد. برای تهیه این نوشیدنی به حدود 3 پیمانه آب به اضافه نصف لیموترش و یه بند انگشت زنجبیل دارید. فقط کافی است آب‌لیمو را به آب ساده اضافه کرده و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی برای صبح زود عالی است. این نوشیدنی باعث می‌شود که در تمام طول روز احساس درد نکنید و سموم مضر موجود در بدنتان نیز دفع شوند.

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

آمینو اسید های پنهان شده در هندوانه آبدار هستند که به جریان خون کمک می کنند

 

دتاکس واتر هندوانه : هندوانه یکی از بهترین میوه ها است که ۹۲ درصد آن از آب تشکیل شده و به هیدراته ماندن بدن بسیار کمک می کند. هندوانه سرشار از لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است و دقیقا همان عاملی که باعث رنگ قرمز در گوجه فرنگی یا هندوانه می شود. آمینو اسید های پنهان شده در هندوانه آبدار هستند که به جریان خون کمک می کنند.

هندوانه ها را به صورت مکعبی خرد کنید و به همراه چند برگ نعنا به آب اضافه کنید. ۴۵ دقیقه آن را در یخچال بگذارید و سپس نوش جان کنید .

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

گریپ فروت و لیمو، ویتامین C این نوشیدنی را تامین می‌کنند

 

دتاکس واتر گریپ فروت + لیمو : مرکبات به دلیل خاصیت قلیایی که در بدن ایجاد می کنند اثر سم‌زدایی بالایی دارند. گریپ فروت و لیمو، ویتامین C این نوشیدنی را تامین می‌کنند و طعم دلنشینی به آب می‌دهند.

۱ عدد گریپ فروت اسلایس شده و ۲ عدد لیمو اسلایس شده و ۲ عدد خیار اسلایس شده و ۱ مشت برگ نعنا را داخل یک پارچ بریزید و به آن آب اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق بلند میوه‌ها را فشار  دهید و هم بزنید تا طعم‌شان بیرون بیاید، سپس داخل یخچال بگذارید. بعد از نوشیدن این دیتاکس می‌توانید دوباره روی میوه‌ها آب بریزید و یک بار دیگر از آن استفاده کنید.

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

دتاکس واتر شاه توت و نعنا به بهبود سیستم هضم و جلوگیری از التهابات کمک زیادی می کند

 

دتاکس واتر شاه توت و نعنا : شاه توت یک منبع فوق العاده آنتی اکسیدان و یکی از خوراکی های کم کربوهیدرات هست که در ترکیب با نعنا خواص فوق العاده ضدپیری داشته و همچنین به بهبود سیستم هضم و جلوگیری از التهابات کمک زیادی می کند.

شاه توت ها را پس از شستشو به مخلوط آب و یخ اضافه کنید و چند برگ نعنا به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید چند حلقه لیموترش نیز به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

کیوی ویتامین A دارد که باعث سم‌زدایی می‌شود

 

دتاکس واتر توت‌فرنگی و کیوی : این دتاکس واتر خوشمزه از توت‌فرنگی و کیوی تشکیل شده و یک نوشیدنی تابستانی عالی است. برای تهیه آن به دو لیتر آب، مقداری توت‌فرنگی و کیوی احتیاج دارید. فقط کافی است توت‌فرنگی‌ها و کیوی‌ها را برش دهید و به آب اضافه کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید. کیوی ویتامین A دارد که باعث سم‌زدایی می‌شود و توت‌فرنگی با داشتن خواص ضد پیری برای پوست بسیار مفید است و همچنین سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. می‌توانید بنا به ذائقه خودتان مقدار میوه‌ها را کمتر یا بیشتر کرده و یا اینکه از میوه‌های دیگر و همچنین نعنا برای تغییر مزه آن استفاده کنید.

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

دتاکس واتر لیمو، خیار و نعناع تنظیم فشار خون نیز تاثیر بسزایی دارد

 

دتاکس واتر لیمو، خیار و نعناع: این نوشیدنی با افزایش متابولیسم بدن، باعث کاهش وزن و همچنین افزایش توان سیستم ایمنی بدن می‌شود. به‌علاوه خیار موجود در آن یک دیورتیک (ادرارآور) طبیعی است و به چربی‌سوزی کمک می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی به دو لیتر آب، یک خیار متوسط و تعدادی برگ نعناع احتیاج دارید. همه مواد را داخل پارچ ریخته و شب تا صبح در یخچال بگذارید. این یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که خواص سم‌زدایی فوق‌العاده‌ای دارد. توجه کنید که این نوشیدنی علاوه بر فوایدی که گفته شد در تنظیم فشار خون نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

 سیب حاوی فیبر بالای است و لیمو که خاصیت سم‌زدایی دارد

 

دتاکس واتر چربی‌سوز : این دتاکس واتر نه تنها سموم بدن را دفع می‌کند که تاثیر زیادی در کاهش وزن نیز دارد. این دتاکس واتر دارای سرکه سیب است . همچنین حاوی سیب که حاوی فیبر بالای است و لیمو که خاصیت سم‌زدایی دارد و همچنین دارچین که اشتها را کاهش می‌دهد. برای تهیه این دتاکس واتر به ۳ پیمانه آب خالص، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب، ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، یک قاشق چای‌خوری دارچین و نصف یک سیب متوسط احتیاج دارید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری شیرین‌کننده هم به آن اضافه کنید. همه مواد به جز سیب را داخل مخلوط‌کن ریخته و ۱۰ ثانیه مخلوط کنید. حالا برش‌های سیب را به آن اضافه کنید. دتاکس واتر چربی‌سوز شما آماده است.

 

فواید دتاکس واتر, دتاکس واتر هندوانه

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و کاتچین است که خاصیت ضد پیری دارد

 

دتاکس واتر چای سبز : چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان و مقداری کافئین است که در ترکیب با توت فرنگی، لیموترش تازه و خیار یک نوشیدنی فوق العاده برای بهبود متابولیسم بدن و جلوگیری از دی هیدراتگی است. چای سبز همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و کاتچین است که خاصیت ضد پیری دارد.

 

تی بگ را در آب جوش قرار دهید. پس از آن که خنک شد تکه های میوه (توت فرنگ ، لیموترش ، خیار) را به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید کمی طعم شیرین اضافه شود می توانید از استویا یا عسل طبیعی استفاده کنید. دقت کنید که بیش از اندازه از شیرین کننده ها استفاده نکنید تا خاصیت چربی سوزی نوشیدنی از بین نرود.

print

پاسخی بگذارید