تاریخ: ۱۴:۳۹ :: ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
۲۰۰۰ تن مرکبات در حال ارسال به پایتخت

۲۰۰۰ تن مرکبات مازندران با قیمت مصوب تا دو روز دیگر به میادین میوه و تره بار تهران ارسال می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران علاوه بر تامین مایحتاج مورد نیاز استان بخشی از مرغ، برنج و مرکبات سایر استان‌ها را در تعطیلات نوروزی تامین می‌کند.

او با بیان اینکه مازندران روزانه ۲۸۰ تن مرغ به استان تهران ارسال می‌کند، افزود: مرکبات مورد نیاز ۱۶ استان نیز ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیش از ۲۰۰ هزار تن مرکبات اکنون در انبار‌های مازندران ذخیره سازی شده است و ۲۰۰۰ تن پرتقال نیز امروز و فردا به میدان میوه و تره بار تهران ارسال می‌شود.

عنایتی با بیان اینکه ۲۵۰ تن مرکبات و ۳۰۰ تن سیب ذخیره سازی شده در حال عرضه به بازار است، افزود: قیمت هر کیلوگرم پرتقال ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و سیب ۲۸ هزار تومان است که در ۵۱ مرکز عرضه می‌شود

او ادامه داد: سیب‌ها از اشنویه آذربایجان تهیه شده است و امکان اضافه شدن تا ۴۰۰ تن هم وجود دارد

دلیل تفاوت قیمت در بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۵ هزار تن کالای اساسی در بازار‌های استان تاکنون تزریق شده است، گفت:می دانیم نیازمندی‌های بازار استان بیشتر از این میزان است، اما هدف از تزریق این محصولات به بازار شب عید متعادل کردن قیمت‌ها است

او با تایید متفاوت بودن قیمت برخی محصولات مانند سیب و پرتقال در بازار، افزود: متاسفانه قیمت‌های متفاوتی از پرتقال و سیب در بازار وجود دارد که باید نظارت بیشتری شود.

عنایتی ادامه داد: یکی از اشکالات مهم این است که قیمت‌ها دقیق به رویت مردم نمی‌رسد و برچسب قیمت روی کالا‌ها ثبت نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه میوه و گوشت با قیمت مصوب در ۵۱ نقطه استان توزیع می‌شود، گفت: این مکان‌ها با نصب بنر‌ها اطلاع رسانی شده اند.

او افزود: عرضه محصولات تنظیم بازاری لزوما در بازار‌های روز شهر‌ها انجام نمی‌شود بلکه محل‌های پرتردد برای این کار انتخاب شده اند.

print

پاسخی بگذارید