گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۲۴ :: ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
شاخص تجارت جهانی به کمترین رقم در ۹ سال اخیر رسید

سازمان تجارت جهانی شاخص تجارت را به دلیل تنش‌های تجاری فعلی، کمترین رقم از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد شمال ، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد شاخص چشم انداز تجارت جهانی در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۹۶.۳ واحد کاهش پیدا می کند که پایین ترین سطح از ماه مارس سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد محسوب می شود.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که روند فعلی به دلیل تنش های تجاری موجود بر می گردد. همچنین شاخص سفارشات صادرات به ۹۵.۳ واحد، حمل و نقل هوایی بین المللی به ۹۶.۸ واحد، فروش و تولید خودرو به ۹۲.۵ واحد، قطعات الکترونیکی به ۸۸.۷ واحد و مواد اولیه کشاورزی به ۹۴.۳ واحد تنزل پیدا کردند که بیشترین سیر کاهشی را نشان می دهد.

این نهاد بین المللی اعلام کرد که روند تجارت فعلی باید سیاست گذاران را هوشیار کند؛ ضمن اینکه نسبت به احتمال روند نزولی بیشتر در صورتی که تنش های فعلی بدون حل باقی بمانند، هشدار داد.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد ضرر ناشی از ضرب آهنگ فعلی نشان دهنده ضرورت کاهش تنش های تجاری است که در صورت عدم مهار آن ریسک های سیاسی و نوسانات مالی را به دنبال خواهد داشت و رشد کاهشی اقتصادی را افزایش می دهد.

همچنین سازمان تجارت جهانی پیش بینی تجاری خود را در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی در بحبوحه بالا گرفتن اختلافات تجاری و شرایط بازار اعتباری کاهش داد. پیش بینی از رشد تجاری در حال حاضر در سال جاری میلادی به ۳.۷ درصد کاهش پیدا کرده؛ در حالی که این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۳.۹ درصد اعلام شده بود.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد در صورتی که شرایط تجاری با وضعیت وخیمی روبرو شود، این پیش بینی کاهش بیشتری خواهد یافت. بر پایه این گزارش، وضعیت در تجارت جهانی در سال گذشته میلادی به دنبال اعلام تعرفه ۲۵ درصد آمریکا بر روی واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر روری واردات آلومنیوم منجر به جنگ تعرفه ای بین اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و چین شد.

اسپوت

print

پاسخی بگذارید