تاریخ: ۲۰:۲۳ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
عرضه مرکبات نارس کام ۲۷ سورتینگ دار را تلخ کرد

۲۷ پرونده تعزیراتی برای سورتینگ دارانی که مرکبات را پیش از موعد به بازار عرضه کرده بودند تشکیل شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سید محمد جعفری معاون توسعه بازرگانی وصنایع تبدیلی جهاد کشاورزی مازندران گفت: میز تخصصی مرکبات برای نخستین بار با هدف مدیریت زمان برداشت محصول به استان واگذار و مقرر شد نارنگی‌ها اول مهر و پرتقال و کیوی ۱۵ آبان برداشت شوند.

او افزود: این تصمیم با استقبال خوب باغداران همراه شد، اما برخی سورتینگ داران از این مصوبه تخطی کردند که پرونده تعزیراتی برای آن‌ها تشکیل شد.

جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فقط در یک مورد یکی از این سورتینگ داران که نارنگی را زودتر از موعد عرضه کرده بود ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی مازندران افزود: برخی باغداران امسال به دلیل فراوانی مرکبات نگران بودند که شاید نتوانند محصول خود را بفروشند به همین دلیل برخی سودجویان نیز با تشدید این نگرانی ها، مرکبات را به صورت نارس از باغدار با قیمت پایین خریداری و غیرمجاز وارد بازار کرده بودند که شناسایی و به تعزیرات معرفی شدند.

او با بیان اینکه مرکبات مازندران امسال هم از نظر کیفیت هم از نظر کیفیت مناسب است، ادامه داد: بخش زیادی از مرکبات باید صادر شود تا تولید برای باغدار صرفه اقتصادی داشته باشد.

هدف گذاری صادرات مرکبات برای سال آینده

سید محمد جعفری گفت: ۲۰۰ هزار تن مرکبات پارسال از مازندران صادر و امسال نیز بازار‌های جدید صادراتی مانند چین به بازار‌های هدف اضافه شده است.

او افزود: شاید امسال نتوانیم به هدفگذاری صادارت یک میلیون تن مرکبات برسیم اما زمینه برای رسیدن به این هدف در سال آینده فراهم شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پروتکل‌های جهانی برای صادرات تغییر کرده است، گفت: برای رسیدن به این هدف باغ‌های میوه باید شناسنامه دار شده و در سامانه ثبت شوند به همین دلیل از کشاورزان می‌خواهیم این موضوع را جدی بگیرند تا روند صادرات در سال‌های آینده تداوم داشته باشد.

print

پاسخی بگذارید