تاریخ: ۲۳:۳۹ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۰

طرح مدیریت یکپارچه ساحل خزر باید پاسخگوی نیازهای اولیه در هر سه استان گلستان، مازندران و گیلان باشد.

به گزارش اقتصاد شمال ،میرمحمد غراوی امروز دوشنبه در کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان گلستان اظهار داشت: با توجه به این که هر سه استان سهمی از سواحل خزر دارند، همه باید تابع یک طرح باشند.
وی اظهار کرد: اگر فعالیتی در بخشی شکل می گیرد آن طرح نباید باعث ضرر و زیان در بخش های دیگر شود و باید مشخص شود که استقرار، فعالیت و استفاده از اراضی در پهنه ساحلی به چه شکل انجام می گیرد؟
وی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که اداره کلی مانند شیلات که نقش مهمی در سواحل دارد، هیچ اطلاعی از مکان های پرورش ماهی در قفس تاکنون ارائه نداده و مسائلی از همین دست باعث می شود تا اجرای طرحها در مراحل مختلف با مشکل مواجه شود.
معاون استاندار گلستان گفت: اگر قرار است دستگاهی مجوزی در حاشیه سواحل بدهد، باید پهنه بندی و موقعیت جغرافیایی آن را به سازمان بنادر اعلام کند تا سرمایه گذار بتواند اقدام لازم را انجام دهد.
وی افزود: باید به گونه ای عمل شود که سواحل گلستان مانند برخی مناطق شمالی مورد دستبرد قرار نگیرد و اساسا عمده مشکل این استان وارد نشدن آب دریای خزر به خلیج گرگان است که تنها راه علاج آن لایروبی است.
معاون استاندار گلستان با بیان اینکه حریم ۶۰ متری دریا مبنای کارشناسی دقیقی ندارد، گفت: از ویژگی یک ساحل خوب آن است که فعالیت ها مرتبط با دریا باشد و حریم هم باید بر اساس دبی آب منطقه مشخص شود.
غراوی از دستگاههای آب منطقه ای، منابع طبیعی و سازمان بنادر خواست نسبت به مشخص کردن حریم ساحل خزر در گلستان اقدام اساسی تری انجام دهند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید