تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نماینده مجلس: سیل اخیر ۵۰ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: بروز سیل اخیر در چند استان کشور موجب وارد شدن خسارت بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومانی به زیرساخت ها، منازل و واحدهای تجاری شد.

 به گزارش اقتصاد شمال محمدرضا رضایی هنگام حضور در مناطق آسیب دیده از رانش شرق استان گلستان اظهار داشت: اگر جابجایی بودجه ها برای تامین اعتبار جبران این خسارت ها کافی باشد بر اساس موافقت رهبر معظم انقلاب می توان از صندوق توسعه ملی این مبالغ را تامین کرد.
وی بیان کرد: کمیسیون عمران از سوی رییس مجلس ماموریت دارد که اقدام دستگاه‌های اجرایی قبل، حین و بعد از سیل و رانش اخیر را در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد.
رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در جریان سیل اخیر به درستی عمل کرده باشند تقدیر می شوند اما در صورت کوتاهی و قصور باید با آنان برخورد قانونی شود.
اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تعدادی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و نیرو و رییس سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه از مناطق آسیب دیده از سیل و رانش استان گلستان دیدن کردند.
حضور در مناطق آسیب دیده از رانش شهرستان آزادشهر از جمله جاده خوش ییلاق و برخی روستاهای بخش چشمه ساران، روستاهای آسیب دیده مینودشت، سدهای وشمگیر و بوستان، جاده تخریب شده از سیل گنبد و راه آهن آق قلا – اینچه برون و سرکشی از مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان از دیگر برنامه های اعضای کمیسیون عمران مجلس در سفر یک روزه به گلستان است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید