تاریخ: ۱۱:۴۷ :: ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
واردات با کارت‌های بازرگانی محدود شد/ تغییر شرایط صدور کارت

معاون اول رییس جمهور مصوبه هیات وزیران در خصوص اعمال محدودیت واردات از طریق کارت های بازرگانی در دو سال اول را ابلاغ کرد.

در بخشی از ابلاغیه ای از اسحاق جهانگیری به وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: سقف ارزشی واردات برای اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده کارت بازرگانی، برای سال اول، ۵۰۰ هزار دلار و برای سال دوم ۲ میلیون دلار تعیین می شود.

واحدهای تولیدی دارای مجوز صنعتی از قبیل پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، گواهی فعالیت صنعتی و کارت شناسایی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا عناوین مشابه آن از سایر وزارتخانه ها و سازمان ها و همچنین اتحادیه ها و تشکل های قانونی، صرفا برای تامین نیاز تولیدی خود از شمول این تبصره مستثنی هستند.

دارندگان کارت بازرگانی برای سال سوم و پس از آن در صورت مثبت بودن ارزیابی عملکرد آنها بدون رعایت محدودیت سقف ارزش مجاز به واردات هستند. برای اشخاص حقوقی بازرگانی معتبر و سایر موارد استثنا رعایت سققف ارزش مذکور صرفا در صورت تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت یا به پیشنهاد اتاق بازرانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران و تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت الزامی نیست.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید