تاریخ: ۲۳:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره، ابتدا تعلیق و سپس ابطال می شوند.

به گزارش اقتصاد شمال فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه در جلسه کارگروه پایش تجارت خارجی استان در رشت افزود: با همکاری گمرکات استان تمامی فعالیت‌های تجاری که توسط دارندگان کارت‌های بازرگانی انجام می شود به صورت مستمر رصد و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال خواهد شد.

وی با ابراز رضایت از میزان صادرات انجام شده در سال گذشته اظهار داشت: نظر به برگزاری ۱۶ جلسه پایش تجارت خارجی و افزایش ۳۳ درصدی صادرات در سال گذشته، صادرکنندگان پرتلاش حسب قانون نسبت به ایفای تعهدات ارزی اقدام و ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می شود، اضافه کرد: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما نیز مکلف هستیم از خروج غیرقانونی ارز از کشور ممانعت کنیم.
دلق پوش با تاکید بر تسهیل امور و حمایت از تجار واقعی به اداره توسعه تجارت خارجی سازمان صمت خاطرنشان کرد: موارد شبهه دار از دستگاه های مختلف مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گیرد و عملکرد صادراتی و اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در پایان با اهدای لوح از عملکرد یکساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی فضای فعالیت مناسب تری برای تجار و بازرگانان استان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور برای نیل به اهداف قانونی مشخص شده فراهم شود.
به گزارش ایرنا، تحولات اقتصاد بین المللی نظیر پیوستن هر چه بیشتر کشورها به W.T.O همگرایی منطقه ای ، اقتصاد کشورهای جهان را به سمت خصوصی سازی و بازار آزاد و کوچک سازی دولت سوق داده است. استان گیلان به جهت مجاورت با بازار پر جمعیت و قابل نفوذ کشورهای C.I.S ،همچنین طرح کریدور شماره ۹ که اقتصاد کشورهای حوزه آسیای میانه را به سایر کشورهای جهان پیوند میدهد، از ظرفیت های این استان است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید