تاریخ: ۱۶:۴۵ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
کاهش نرخ بیکاری در گلستان

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری این استان درپاییز امسال به 10.7 درصد کاهش یافت که در مقایسه با فصل پاییز سال قبل، دو درصد کمتر است.

به گزارش اقتصاد شمال ،موسی بی باک روز شنبه درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گنبدکاووس افزود: کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در استان گلستان براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران است.
وی به آمار فرصت های اشتغال ایجاد شده در گلستان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار و 626 شغل توسط دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده که معادل 69 درصد تعهد اشتغال امسال است.
بی باک اضافه کرد: بخش زیادی از اشتغال ایجاد شده امسال در گلستان از محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سه بخش روستایی و عشایر، فراگیر و مشاغل خانگی بوده است.
وی تصریح کرد: دربخش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر از ابتدای امسال تاکنون به سه هزارو 32 طرح با اشتغالزایی پنج هزارو 48نفر، مبلغ دو هزار و 330 میلیارد ریال پرداخت شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: در بخش اشتغال فراگیر نیز از 218 طرح با نیاز تسهیلاتی دو هزارو 290 میلیارد ریال معرفی شده به بانک ها تاکنون 543 میلیارد ریال به 121 طرح با اشتغال 573 نفر پرداخت شده است.
بی باک، سهم تسهیلات مشاغل خانگی گلستان درسال جاری را نیز 278 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون به 400 طرح این بخش 40 میلیارد ریال پرداخت شده که به واسطه آن 400 فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.
وی، به دو طرح ‘کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی’ و ‘مهارت آموزی در محیط واقعی’ نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح ها به ترتیب 244 نفر و 967 نفر به کارگاه های تولیدی گلستان معرفی شده اند.
بی باک همچنین برلزوم تشکیل دو کمیته ‘فنی’ و ‘نظارت و بازرسی’ در کارگروه اشتغال شهرستان ها باهدف راستی آزمایی انجام اشتغال ثبت شده و نظارت بر هزینه کرد صحیح تسهیلات دریافتی ازسوی متقاضیان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز حضور داشت، برخی روسای ادارات این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد پرداختند و خواستار رفع این مشکل شدند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید