تاریخ: ۱۶:۲۱ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
نرخ بیکاری در مازندران چند است؟

مازندران در بین استانهای شمالی کمترین نرخ بیکاری را دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۱در مازندران ۷٫۸بوده است که این نرخ در زمستان سال گذشته ۷٫۹را نشان می دهید که نشانه کاهش نرخ بیکاری در مازندران است.

براساس این گزارش نرخ بیکاری جوانان ١۵ تا ٢۴ ساله حاکی از آن است که ٢۴,٢ درصد از فعالان این گروه سنی در زمستان ١۴٠١ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١۴٠٠) ١.١ درصد افزایش یافته است.

  • بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣۵ ساله نیز نشان می‌دهد که در زمستان ١۴٠١، ١٧,۴ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به زمستان ١۴٠٠، به میزان ٠.٨ درصد افزایش یافته است.
  • بررسی سهم جمعیت ١۵ ساله و بیش‌تر دارای اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در زمستان ١۴٠١، ٩,۵ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣۵.۶ درصد از شاغلین ١۵ ساله و بیش‌تر، ۴٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.
  • بیشترین نرخ بیکاری مطابق گزارش های مرکز آمار برای کردستان ۲۰٫۵ و کرمانشاه ۱۵٫۱ و چهارمحال و بختیاری ۱۳٫۵ می باشد.
print

پاسخی بگذارید