تاریخ: ۲۳:۰۱ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
۱۲۰۰ پرونده برای جبران خسارت کشاورزان مینودشتی تصویب شد

مدیر جهاد کشاورزی مینودشت درشرق استان گلستان اعلام کرد که تاکنون ۱۲۰۰ پرونده برای جبران خسارت ناشی از سیل بهره برداران بخش کشاورزی در کارگروه تخصصی این شهرستان تصویب شده است.

به گزارش اقتصادشمال ،خلیل شایستگان گفت: از این تعداد، ۳۰۰ پرونده در سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) برای پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب دیده از سیل اوایل امسال ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ثبت بقیه پرونده های تصویب شده در کارگروه تخصصی شهرستان در سامانه سجاد بتدریج انجام می شود، افزود: با ثبت پرونده ها در این سامانه پرداخت خسارت به بهره برداران بخش کشاورزی آغاز می شود.

شایستگان به میزان خسارت پرداخت شده به کشاورزان مینودشت اشاره نکرد اما اظهار داشت که براثر بارش های شدید روزهای پایانی سال ۹۷ و جاری شدن سیل و رانش زمین، ریزش کوه و وزش طوفان در مناطق روستایی و کوهستانی این شهرستان، در مجموع ۸۳۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی (زارعت، باغبانی، دامداری و ابنیه) خسارت وارد شد.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت به آغاز برداشت محصولات کشت پاییزه در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از ۵۸۰۰ هکتار اراضی قابل برداشت این محصول با پیش بینی تقریبی ۱۰ هزار تن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴۰۰ هکتار از اراضی کلزا در مینودشت برداشت و مقدار چهار هزار تن از این محصول به سه مرکز خریدتحویل شده است، افزود: برداشت گندم نیز در روزهای آینده از سطح ۱۵ هزار هکتار با پیش بینی تولید ۵۵ هزار تن در این شهرستان آغاز می شود.

شایستگان اضافه کرد: برای خرید گندم از کشاورزان با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال پنج مرکز خرید دایر شده است.

شهرستان مینودشت افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید