تاریخ: ۲۲:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
آبگیری سد نرماب هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

استاندار گلستان گفت: بهره‌برداری از سد نرماب به عنوان یکی از طرح‌های پیشگیرانه سیل احتمالی این استان نیازمند هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

هادی حق‌شناس روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق گلستان در سی و یکمین هفته پویش الف – ب – ایران اظهار داشت: بارش سال آبی جاری در گلستان نسبت به سال قبل حدود ۳۳ درصد کاهش یافته اما این کاهش بارندگی مانع اجرای طرح های پیشگیرانه از سیل نخواهد بود.

وی ادامه داد: تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی‌آبادکتول برای افزایش ظرفیت تولید برق استان در کنار تخصیص اعتبار سدنرماب مینودشت از جمله طرح های مهم و مورد نیاز دیگر استان است.

وی به طرح های بهره برداری شده امروز گلستان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای طرح‌های امروز صنعت آب و برق استان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد.

حق‌شناس به کمبود آب شرب گرگان اشاره کرد و گفت: حل این مشکل نیازمند حفر ۲۰ چاه جدید است.

در حال حاضر ۹۷ درصد آب شرب شهرستان گرگان از منابع آب زیرزمینی و بقیه از آب‌های سطحی تامین می شود.

علی‌اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم در این مراسم گفت: هدف از بهره برداری ۲۸ طرح امروز، بهینه سازی شبکه، افزایش ظرفیت شبکه، توسعه شبکه شهری و روستایی و تعویض سیم های مسی با کابل های نگهدارنده با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان هم گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از طرح های امروز توسط بخش خصوصی در قالب احداث نیروگاه مقیاس کوچک ۲۶ مگاواتی و ۸۴۹ میلیارد ریال با منابع دولتی برای توسعه و اصلاح شبکه انتقال هزینه شد.

حسین افضلی بیان کرد: افزایش پایداری شبکه، تامین برق مستمر و بهبود ولتاژ برق مشترکین منطقه در کنار کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکین صنعتی منطقه در سال جهش تولید از تاثیرات فنی، اقتصادی، اجتماعی و اهداف طرح‌ها است.

وی یادآور شد: ممانعت از اعمال خاموشی و محدودیت در شبکه برق با ارزش سالانه بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال، کاهش تلفات شبکه برق به میزان ۹.۴ مگاوات با صرفه جویی اقتصادی بیش از ۳۱۰ میلیارد ریالی در سال، صرفه‌جویی اقتصادی سالانه بیش از ۴۱۲ میلیارد ریال و ایجاد ۱۹ فرصت شغلی مستقیم و ۱۹۶ فرصت شغلی غیرمستقیم از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها است.

وزارت نیرو در حوزه برق شامل ۲ بخش شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای است که شرکت‌های توزیع به صورت استانی اداره می شود. شرکت‌های برق منطقه‌ای هم از ترکیب چند استان تشکیل شده که برق منطقه‌ای گلستان زیرمجموعه مازندران قرار دارد.

امروز سه‌شنبه در سی و یکمین پویش الف – ب – ایران با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو ۴ هزار و ۵۰ میلیارد ریال طرح صنعت آب و برق استان گلستان به بهره‌برداری رسید.

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید