مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان
تاریخ: ۲۲:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
آبرسانی روستایی در گلستان به ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به وجود ۷۴ روستای فاقد آب شرب بهداشتی در استان گفت که آبرسانی به همه روستاهای فاقد مجتمع آبرسانی و تکمیل طرح‌های در دست اقدام نیازمند ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

بهزاد هرمزی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ مجتمع آبرسانی برای تامین نیاز آبی روستاهای گلستان در دست ساخت است.

وی بیان کرد: احداث مجتمع های آبرسانی روستاهای خالدنبی  و گچی‌سو کلاله و واگذاری اجرای طرح آب شیرین کن و انتقال آب به روستاهای مرزی هوتن و کرند گنبدکاووس به قرارگاه خاتم الانبیا از جمله طرح های امسال شرکت آب و فاضلاب گلستان است.

۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در هزار و ۱۷ روستا و آبادی زندگی می کنند که از این تعداد ۹۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان همچنین گفت که در حال حاضر ۷۲.۷ درصد روستاییان استان از آب شرب بهداشتی استفاده می کنند که این رقم در سال ۹۲ حدود ۶۲ درصد بود.

به گفته وی اکنون آب شرب ساکنان شهر و روستاهای گلستان از طریق منابع زیرزمینی با بهره برداری از ۶۰۰ حلقه چاه و در برخی از روستاهای نوار جنوبی از طریق چشمه ها تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در ادامه از اجرای طرح آبرسانی به ۳۹ روستای استان در قالب پویش الف – ب – ایران ( ساخت و سازها و ساز و کارها) در ۱۸ آذر خبر داد و افزود: برای این طرح آبرسانی ، چهار مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب ساخته، ۹ حلقه چاه حفر و تجهیز شده و ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۴۷ کیلومتر شبکه توزیع اجرا گردید.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این طرح که بیش از ۴۰ هزار روستایی استان از مزایای آن استفاده می کنند ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین رییس شورای صنعت آب و برق گلستان گفت که در قالب سی‌ و یکمین هفته پویش الف – ب – ایران چند پروژه برق استان از جمله مولد مقیاس کوچک ۲۵ مگاواتی، اصلاح و بهینه‌سازی ۲۸ پروژه توزیع برق، پست ساده فوق توزیع بدر آق‌ملا، افزایش ظرفیت پست انتقال گرگان و گنبدکاووس و توسعه کلیدخانه ۲۰ کیلوولت پست‌های عطاآباد، کلاله، گرگان و کردکوی افتتاح می شود.

علی اکبر نصیری اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها ۱۹۶ میلیارد ریال است.

print

پاسخی بگذارید