تاریخ: ۱۸:۴۸ :: ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۶۹۰ واحد مسکونی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۶۹۰ واحد مسکونی در استان خبر داد.

سید محمد نظری از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۶۹۰ واحد مسکونی در مازندران خبر داد و گفت: ۱۱۶ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن استان نام‌نویسی کرده‌اند که پالایش این افراد نیز درحال انجام است.

او می‌گوید: سهمیه استان سالانه ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد است که در این استان طی چهار سال باید ۱۵۵ هزار واحد ساخته شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تقریبا تامین زمین برای مدت زمان دو ساله اول انجام شده است.

او می‌گوید: بیش از ۴ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی را دریافت کرده‌ایم که به دلیل ارزش بالایی که از لحاظ قیمت دارد، امکان آن وجود ندارد که این زمین‌ها وارد این فاز شود، اما براساس دستور وزیر محترم راه و شهرسازی باید این اراضی را بفروشیم و زمین‌های مستعد و مناسب را جایگزین کنیم.

به گفته نظری همکاران ما در استان برای ایجاد شهرک جدید حدود ۳۸۰ هکتار زمین را از منابع طبیعی گرفتند و یک تفاهم نامه نیز با بنیاد مستضعفان منعقد شد که امروز اجرایی شد و مقرر شده ۱۲۰ هکتار از اراضی خود را ارائه دهند و این زمین‌ها برای دهک‌های یک تا سه رایگان و برای سایر به شکل توافقی باشد.

او از افتتاح واحد‌های جدید در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: برای هفته‌های آینده افتتاح خواهیم داشت چراکه تعداد واحد‌ها از مرحله ۱۲ هزار و ۵۰۰ می‌گذرد.

به گفته نظری به منظور پالایش متقاضیان واجد شرایط با پیخشوان دولت قرارداد بستیم تا با وجود ۵۷۰ دفتر پیشخوان دولت در سطح استان، استخراج نهایی متقاضیان سرعت یابد.

print

پاسخی بگذارید