تاریخ: ۲۱:۵۸ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سدهای لاستیکی گیلان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۱ سد لاستیکی این استان خبر داد.

وحید خرمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح سد لاستیکی آستارا گفت: این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است و تعدادی از سدها ظرف یک سال آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: سد لاستیکی رودخانه ملاهادی شهرستان آستارا نیز با یک میلیون متر مکعب آب برای مصرف ۱۵ روستا در حال ساخت است.

وی افزود: به زودی نقشه های این طرح تایید خواهد شد و قطع درختان مسیر رودخانه ملاهادی برای ساخت سد، ضروری است و این طرح حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان هم گفت: با بازسازی تصفیه خانه بهارستان آستارا ظرفیت آب از ۲۲۰ لیتر به ۲۸۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت و برای جبران کمبود، خط انتقال آب رودخانه آقچای به تصفیه خانه با ظرفیت یکصد لیتر در ثانیه در تابستان امسال افتتاح شد.

محسن حسینی افزود: طرح بلند مدت آب رسانی از رودخانه چلوند به آستارا شامل ساخت تصفیه خانه، ۲۲ هزار متر مکعب مخزن و ۴۲ کیلومتر خط انتقال نیازمند ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از ۲۳ هزار مشترک آب برخوردار است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید