تاریخ: ۲:۰۱ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
این حاشیه‌ها برای مردم نان نمی‌شود

اصلاح‌طلبی گفت مردم نباید باز هم به جناح اصولگرا رای بدهند زیرا این‌ها پیاده روها را زنانه و مردانه می‌کنند.

سید علیرضاکریمی‪-‬ ارزشی که امثال علیرضا زاکانی برای جبهه اصلاحات دارند تاج زاده‌ها ندارند! چرا؟ عرض می‌کنم: نو ع فعالیت مسئولینی به مانند شهردار فعلی تهران بهترین تبلیغ برای اصلاح‌طلبان است. و از آنجا که در کشورمان مردم بیشتر براساس «نخواستن‌ها» پای صندوق‌های رای می‌روند اقدامات افرادی مثل زاکانی می‌تواند بهترین لطف را در حق جناحی داشته باشد که دیگر هیچ جایگاهی و سهمی در قدرت ندارد.
این بحثی که این روزها پیرامون زنانه و مردانه کردن پارک‌های تهران در گرفته به نوعی تداعی‌کننده اظهاراتی بود که در انتخابات ۱۳۹۶ مطرح شد. اصلاح‌طلبان معتقد بودند اگر حسن روحانی موفق نشود رقیبان خود را شکست دهد افرادی قدرت می‌گیرند که پیاده روها را زنانه و مردانه می‌کنند. آن زمان اصولگرایان مدعی بودند این نوع تبلیغات اصلاح‌طلبان دروغ و زشت است و انجام چنین رفتاری در ایران میسر نیست. لیکن امروز که حتی برخی از اعضای شورای شهر تهران از طرح علیرضا زاکانی شهردار تهران در مورد زنانه و مردانه کردن برخی پارک‌های تهران سخن می‌گویند به نوعی اظهارات و ادعاهای قبلی اصلاح‌طلبان تایید می‌شود. امانی عضو شورای شهر تهران دراین باره گفته است: «طرحی که شهرداری دارد اجرا می‌کندیکی از ایده‌هایی است که آقای زاکانی از ابتدای حضورشان در شهرداری مطرح کرده بودند. نظر ایشان این است که برخی از خانم‌ها که با بچه‌های کوچک‌شان به پارک‌ها می‌آیند، باید امکان داشته باشند که راحت‌تر بتوانند با بچه‌های‌شان بازی و به طور کلی حرکتی کنند که در فضای عمومی پارک برای‌شان امکان‌پذیر نیست. لذا نظرشان این است که در هر محله‌ای از شهر تهران، بخشی از فضای یکی از پارک‌ها را به شکلی تغییر کاربری دهند که نیاز مادران و کودکانی که به پارک می‌آیند را برآورده کنند.»
دو نکته اکنون قابل ذکر است:
اول اینکه اصولگرایان در انتخابات بعدی اگر در تبلیغات، اصلاح‌طلبی گفت مردم نباید باز هم به جناح اصولگرا رای بدهند زیرا این‌ها پیاده روها را زنانه و مردانه می‌کنند کسی نباید آشفته و برزخی شود و بگوید سیاه نمایی شد. در حال حاضر شهرداری تهران تفکیک جنسیتی در پارک‌ها را آغاز کرده و چه بسا به پیاده روها همبرسد!
دوم هم اینکه، زیان امثال زاکانی‌ها برای کشور اینجاست که در موسم ارزیابی عملکرد مدیران، حواشی بر متن غالب می‌شود. همین تصمیم در مورد پارک‌های تهران سبب می‌شود کسی دیگر سراغ اصل کارنامه شهردار نرود و اگر هم اقدام مثبتی رخ داده باشد در حاشیه قرار گیرد. از طرف دیگر نیز، جناح رقیب با سوء استفاده از تصمیمات عجیب امثال زاکانی، برنامه‌ای ارائه نداده و با یک موج آفرینی به قدرت بازمی‌گردد.
اما در پایان: صرفنظر از اینکه چه جناحی قدرت را در اختیار داشته باشد این حاشیه‌سازی‌ها فقط برای فعالان سیاسی نان دارد نه مردم.

print

پاسخی بگذارید