تاریخ: ۱۰:۳۷ :: ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
اخذ وام با سود کم و بدون دردسر شگرد جدید برای کلاهبرداران

رئیس پلیس فتا استان البرز در خصوص وعده های دروغین در ارتباط با اخذ وام با سودهای کم و بدون دردسر که شگرد جدید کلاهبرداران است هشدار داد وگفت: شهروندان فریب این نوع تبلیغات را نخورند.

رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف پرونده کلاهبرداری که با وعده های دروغین در رابطه با اینکه توانایی اخذ وام‌هایی با سود کم و بدون دردسر را داشت خبر داد و گفت: شهروندان به هیچ عنوان فریب این دست تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی نخورند چرا که این امر شگرد جدیدی از سوی کلاهبرداران سایبری می‌باشد که به دنبال سوژه هستند.

سرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر گفت: بنا به اظهارات مالباخته و شاکی پرونده مبنی بر اینکه در یکی از کانال‌های تلگرام با عنوان فروش وام با شخصی آشنا شدم که ادعای اخذ وام در سریع‌ترین زمان مبتنی بر اینکه وی آشناهای زیادی در این راستا دارد، شدم.

وی افزود: شاکی ادعا داشت، جهت فراهم نمودن وام در ابتدا مبلغ ۱۶ میلیون ریال از شاکی دریافت نموده و دیگر پاسخگو نبوده است که پرونده به صورت جدی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ اقبالی اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی خانمی ۲۷ ساله شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی طی عملیاتی دستگیر و به پلیس فتا انتقال گردید.

وی ادامه ‌داد:با بررسی‌های بیشتر مشخص گردید متهمه پس از اینکه متوجه نیاز شاکی به وام شده این وعده دروغین را به وی داده و درخواست مبلغ ذکر شده را نموده است که پس از حضور وی در پلیس فتا و اظهار ندامت و قبول اشتباه خویش حاضر به استرداد مبلغ کلاهبرداری شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان متذکر شد: هموطنان عزیز در مواقع استفاده از فضای مجازی باید کاملاً محتاط باشند در فضای مجازی به علت تصور غلطی که  مبنی بر پنهان بودن هویت وجود دارد تنوع روشهای مجرمانه بسیار زیاد می‌باشد و مجرمین با روش‌های ترغیب کننده از جمله اخذ وام به راحت‌ترین شکل ممکن اقدام به فریب افراد می‌کنند و با استفاده از این حربه اطلاعات بانکی و شخصی فرد قربانی را سرقت کرده و یا درخواست مبلغی به عنوان حق‌الزحمه می‌کنند و بعد از دریافت پول دیگر پاسخگو نیستند.

هموطنان عزیز می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir از آخرین هشدارهای سایبری و روش های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

print
برچسب ها:

پاسخی بگذارید