نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۲:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
از بیکاری جوانان تا نارسایی در بازار ارز

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می توان اشاره به افزایش سرسام آور اجاره مسکن ، بی عدالتی در مسایل آموزشی ، نارسایی در بازار ارز را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

امام‌جمعه  موقت نوشهر:دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مذاکره نیست

دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مذاکره نیست

امام‌جمعه موقت نوشهر با اشاره به چهل سال مقاومت و ایثار مردم انقلابی ایران گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمامی حوزه ها که باعث عزت، استقلال و اقتدار کشور است،‌ قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالغفار آل‌حبیب در خطبه های نماز جمعه این هفته نوشهر افزود: مسئولان و مردم امروز با تاسی از آموزه های عاشورا باید با سرلوحه قرار دادن معنویت، اخلاص و تبعیت از رهبری در برابر ظلم و دشمنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: در این راستا حتی سخنی که موجب خوشحالی دشمنان شود نابخشودنی است.

حجت الاسلام آل حبیب تصریح کرد: دشمنی امریکا با مردم انقلابی ایران اسلامی امروز از دستان ترامپ بیرون آمده واین دشمنی بیشتر از روسای جمهور گذشته این کشور بوده است.

وی در ادامه گفت : همه مسئولان علاوه بر داشتن دانش و تجربه لازم باید شیفته اهل بیت بوده و معنویت را سر لوحه خود قرار داده و از ریاکاری پرهیز کنند.

امام‌جمعه موقت نوشهر با اشاره به سال تحصیلی امسال گفت: قرآن و احادیث اهل بیت(ع) راهگشای نظام آموزشی و تربیتی ما باید باشد تا از ورود آموزه‌ای بیگانه به مبانی تدرسی نوآموزان ودانشآموزان جلوگیری شود.

آل حبیب به مراسم اربعین امسال هم اشاره کرد و افزود: در این سالها به برکت خون سید الشهدا هر ساله شاهد پرشورتر شدن برگزاری پیاده روی اربعین هستیم به نحوی که در این سالهای اخیر مراسم اربعین جهانی برپا شده و زمینه ساز ظهور امام زمان (ع) شده است.

وی هشت سال دفاع مقدس را سند افتخار انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: استکبار با بسیج تمامی امکانات مالی ونظامی خود نتوانست در برابر مردمی که الگویشان امام حسین(ع) و یارانش است پیروز شود.

امام جمعه گرگان:بیانات رهبری فصل‌الخطاب مذاکره با آمریکا است

هفته دولت بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد مسئولان است

به گزارش ایرنا؛نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت که بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مذاکره با آمریکا، فصل‌الخطاب بوده و به عنوان یک ایرانی، موضع ایشان را تحسین می‌کنم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: ایران کشوری مسلمان و دارای عزت است و هرگز در برابر فشار حداکثری دشمنان خود تسلیم نخواهد شد.

خطیب جمعه گرگان تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که با وجود رهبری هوشیار و مردمی که خواستار عزت همیشگی هستند، در برابر فشار دشمنان تسلیم شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین ادعای دخالت ایران در حمله به پالایشگاه نفت آرامکو عربستان سعودی را بی اساس دانست و گفت: بیان این اظهارات علیه ایران از روی بدبختی و بیچارگی دشمنان است و بی شک تداوم چنین فرافکنی هایی ، مشکلات آنها را بیشتر می کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به پیروزی انصارالله یمن در حمله به پالایشگاه نفت آرامکو عربستان سعودی، تاکید کرد: تنها راه حل مشکلات کشور یمن به دست خود یمنی ها به  دست می آید.

خطیب جمعه گرگان همچنین از اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سفیر اخیرش به ترکیه مبنی بر این که مسلمانان به آیه قرآن توجه نکرده و باعث بروز جنگ شده اند، اظهار تعجب کرد.

امام جمعه گرگان همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: در این جنگ نابرابر همه دنیا در برابر ایران ایستادند ولی سه عامل کمک های خدا، پشتیبانی مردم و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باعث شد پیروز این نبرد باشیم.

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: اگر امروز به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه و عمل کرده و در کنار هم باشیم، می توانیم از فشار حداکثری دشمنان نظام گذر کنیم و قطعا هم در این مرحله پیروز میدان می شویم.

امام جمعه رشت:ایران هیمنه استکبار جهانی را شکست

امام جمعه رشت: طرح معامله قرن، توطئه ای برای محو نام فلسطین است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: ۳۱ شهریورماه یادآور حمله ددمنشانه استکبار جهانی است که در آستین صدام درآمدند و به کشور ما حمله کردند و بخش هایی از خاک ما را در آن زمان تصرف کردند.

وی افزود: آنان خیال داشتند که طی یک هفته تهران را نیز تصرف کنند که خداوند دشمنان ایران را کور کرد و ملت ما توانست شاخ غول استکبار جهانی را بشکند البته این جنگ مزیت هایی نیز برای ما داشت چون توانستیم با عملیات های نظامی آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: همچنین ما در دوران جنگ تحمیلی دوستان و دشمنان خود را در دنیا شناختیم و اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی در دوران جنگ تحمیلی تداعی یافت و ملت ما توانستند بر دشمنان خود پیروز شوند.

وی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نشست با دانشجویان و مسئولان علم و فناوری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سخنانی مطالب بسیار سودمندی فرمودند و ترسیمی از ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب داشتند که بسیار آموزنده است.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: ایران قبل از انقلاب در تولید علم و فناوری در حد صفر بود و در صنعت نیز غیر از مونتاژ چیز دیگری نداشت و نسبت به کشورهای همسایه بسیار ضعیف بود اما هم اینک با وجود تحریم های شدید، ایران رشد چشمگیری در همه سطوح دارد که این امر مرهون انقلاب است.

وی تصریح کرد: طبق رهنمودهای رهبری ، ما هم اینک در سایه انقلاب به ثبات ، امنیت و رشد در همه عرصه ها رسیده ایم که می توان به رشد در علم و فناوری اشاره کرد که رتبه اول منطقه و رتبه شانزدهم جهان را داریم ولی قبل از انقلاب در رتبه ۷۵ جهان قرار داشتیم.

امام جمه رشت اظهار کرد: اطلاعات و بینش سیاسی مردم نیز بسیار افزایش یافته و در بخش های معنویت و دینداری نیز رشد چشمگیری داریم و در بخش های اقتصادی ، صنعت ، نظامی ، آموزشی نیز رشد چشمگیری داشته ایم.

وی به مشکلات موجود در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: البته توده و آحاد مردم ما از وضعیت اداری  و حوزه های اقتصادی و اجرایی کشور نگرانند و برای خروج از این وضعیت باید چاره ای اندیشید و باید مسئولان ما مجاهدانه شب و روز کار کنند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

وی در ادماه گفت: مردم از گرانی های بی سابقه کالاهای اساسی نگرانند و در بخش های مختلف صنعت نیز با رکود مواجه هستیم و شاهد بیکاری جوانان ، افزایش سرسام آور اجاره مسکن ، بی عدالتی در مسایل آموزشی ، نارسایی در بازار ارز نیز مواجه ایم .

وی به سخنان مهم مقام معظم رهبری نیز اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند برای برون رفت از این سختی ها و نگرانی ها باید دولتی جوان و حزب اللهی داشته باشیم و چنین دولتی باید سرکار بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه به دستگاه قضا و مبارزه آن با فساد اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک یک فرد انقلابی راس دستگاه قوه قضاییه قرار دارد و در چند ماه اخیر نیز به خوبی با مفسدان و همچنین آقازاده ها و وابستگان مسئولان فاسد مبارزه کرده که در این امر، دستگاه قضا نیازمند حمایت همه جانبه از طرف مردم است.

وی افزود: خوشبختانه رئیس قوه قضاییه به طور مجدانه پیگیر پرونده های مفاسد اقتصادی است و در راه مبارزه با این امر، هیچ خط قرمزی ندارد که این امر یکی از نقاط قوت دستگاه قضا بشمار می رود، البته مبارزه با مفاسد اقتصادی کار آسانی نیست و مردم باید در این زمینه از قوه قضاییه حمایت کنند.

print

پاسخی بگذارید