تاریخ: ۱۸:۴۸ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از صادرات ۱۱ میلیارد دلاری کالا از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال ، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور در نشست هم اندیشی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور، مناطق ویژه اقتصادی را در راس بنگاه های اقتصادی کشور دانست و گفت: شما به عنوان رییس بنگاه های اقتصادی باید مدام در جریان مسائل اقتصادی و سیاسی کشور باشید و در جهت دهی، جهت گیری و همچنین سیاستگذاری در این زمینه نقش داشته باشید.

مشاور رییس جمهور به صادرات ۱۱۰ میلیارد دلاری کالا طی پنج ساله گذشته در مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: مناطق ویژه اقتصادی در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند؛ این آمار نشان دهنده عملکرد موفق این مناطق در زمینه توسعه اقتصادی کشور و استفاده مطلوب از ظرفیت ها است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به میزان ۴۰ درصدی صادرات کالا از مناطق ویژه اقتصادی گفت: میزان صادات کالا از مناطق ویژه اقتصادی طی شش ماهه اول سال ۹۷ حدود ۱۱ میلیارد دلار و میزان شاغلین در این مناطق حدود ۱۹۰ هزار نفر هستند که در بخش های صنعتی و خدماتی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور در شرایط بحرانی است؛ به همین منظور نظام جدیدی در تبادلات اقتصادی کشور ایجاد شده است. مشاور رییس جمهور تاکید کرد: باید به دنبال راه های جدید برای ارتباط با سرمایه گذاران و بازرگانان بود.

بانک به ایجاد صندوق حمایت و ضمانت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و واحدهای کسب و کار مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: تاسیس این صندوق باعث ایجاد ظرفیت های جدید اقتصادی شده و ضوابط سهل و وصول تری را برای فعالیت های اقتصادی فراهم شده و مشارکت بیشتری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد کرده است.

در ابتدای این نشست، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گزارشی از اقدامات این معاونت و طراحی و استقرار سامانه معاملات اعتباری با عنوان سککوک (سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار)، همچنین تشریح ساز و کار اجرایی پلتفرم و نحوه تعامل فعالان اقتصادی با آن ارائه کرد.

print

پاسخی بگذارید